Codegen 4U-600 Review

rickk 21 juli 2008, laatste update op 21 juli 2008, 838 views

Codegen 4U-600

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Passen veel schijven in
  • Zat schroefjes bijgeleverd
  • (Relatief) stille fan
  • Wasbaar filter
  • Geen scherpe randen

Minpunten

• 3 schroefjes afdekking drivebay dolgedraaid
  • Handleiding is van een andere kast
  • Geen resetknop
  • Oren niet aan de achterkant te plaatsen

Koelvermogen Score: 3
Toegankelijkheid Score: 3
Features Score: 4
Als je gewoon een goedkope grote 19" bak zoekt, zal je je hier geen buil aan vallen.

Ik heb wel meer met van dit soort lompe bakken gewerkt, en dit is zonder twijfel de beste. Zat ruimte om schijven in te proppen, ok afwerking (iig lig je niet helemaal open na het inbouwen), genoeg schroefjes en voldoende stevig (met de crossbar bovenin gemonteerd, zonder tordeert ie wel behoorlijk). Verder ziet het er "normaal" uit, in ieder geval niet als iets dat uit de jaren 70 komt.

Omdat ik twee dingen niet kon plaatsen (een "fan fail" led met een hele rare connector en dingen die wellicht bedoeld zijn om PCI kaarten aan te duwen) besloot ik even in de handleiding te kijken: daar werd ik ook niks wijzer uit, want die was voor een compleet andere (desktop) kast. Nouja, het zal wel.

Wel jammer is het dat de oren niet (zonder boren) aan de achterkant gemonteerd kunnen worden, ik hang namelijk alles met de "connectorkant" aan de voorkant van het rack (makkelijk met draden prikken), maargoed, met deze diepte is dat ook geen ramp.

Over diepte gesproken: volgens mij kan je met de 4U-500 (niet in pricewatch, wel in enkele webshops) in de meeste gevallen ook prima uit de voeten, deze is 50 ipv. 60cm diep en een tientje goedkoper. Ik heb nu zo'n 7 cm ruimte tussen moederbord en de schijven.

Voor het geld is dit prima voor elkaar.

Heb jij ook een Codegen 4U-600?

Ik heb deze kast ook....en die van mij heeft een resetknopje(klein puntje achter het front)
Verder idd een fijne kast met een zee van ruimte!