Specificaties 17,3" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N76VJ-T4006H Review

dolbymaster 3 juli 2013, 1.068 views

Asus N76VJ-T4006H

Pluspunten

• Full HD Scherm.
  • Zeer goed geluid voor een laptop.
  • Erg fijn Toetsenbord.
  • Mooi design.
  • Zeer korte opstart tijd inc SSD

Minpunten

• Tot nu toe nog geen tegen gekomen, en die hoop ik ook niet tegen te komen.

Asus N76VJ-T4006H

Inleiding-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sinds 2-7-2013 heb ik mijn nieuwe laptop mogen ontvangen welke voor mijn studie genoodzaakt is,
dit is na veel gegooglen en reviews lezen een Asus N76VJ geworden. Dit wordt ook een van mijn eerste revieuws die ik zal bij houden om meer ervaring hierin op te bouwen en uiteraardt zal ik op zoveel mogelijk vragen een antwoordt proberen te geven. Ivm dislectie kan het zijn dat hier af en to spel fouten in zitten en zullen denk ik ook niet allemaal door de spel controle ontdekt worden, als jullie dus als nog iets tegen komen zou ik het graag willen weten dan kan ik dat verbeteren.

Inhouds opgaven van deze Review----------------------------------------------------------------------------

1. De doos en de inhoud er van
2. De Laptop in het algemeen.
3. Geluids kwaliteit
4. Beeld kwaliteit
5. Invoer apperatuur
6. Gebruiks gemak van de laptop zelf
7. Mijn mening in het algemeen

1. De doos en de inhouder er van------------------------------------------------------------------------------

Eenmaal in de winel gekocht en met de auto onderweg naar het thuis front, viel het mij op dat de doos relatief zwaar is ook enorm is in de omvang. Thuis ging eerst het koffie appearaat aan alvorens we tot uitpakken over gingen,
dit geen vrij makkelijk na het stickertje boven op los gemaakt te hebben ging de doos vrij gemakkelijk open waarbij het bij sommige dozen nog wel eens moeilijk wilt gaan ging het dit keer zeer makkelijk :). Wanneer we in de doos kijken vinden we 3 compartimenten waar de laptop, voedings adapter en de mini subwoofer in zitten.
Tevens erg goed in gepakt zodat de laptop niks te leiden heeft, TOP ASUS !!
Buiten de laptop om vinden we de handleidings boekjes en de driver cd en ook een cable tire om de adapter kabel netjes op te binden.

2. De laptop in het algemeen---------------------------------------------------------------------------------------

Asus heeft van de N76 een aantal verschillende waarvan dit voor zover ik weet de goedkoopste 17,3 inch variant is met een prijs van ¤880 euro, maar voor dat bedrag krijg je behoorlijk veel laptop terug vindt ik.
Hier een klein overzichtje met natuurlijk een stukje text:

- CPU: Asus heeft gekozen om in dit model een Intel Core I7 3630QM tebouwen, deze cpu draait op een standaart snelheid van 2,40Ghz. Mocht dit niet genoeg zijn dan kan de laptop indien deze op de adapter zit aangesloten zichzelf overclocken naar de 3,40Ghz en wanneer je op de accu werkt klokt deze zich standaart terug naar de 1,15Ghz. Mocht je het idee hebben dat je op een kloksnelheid van 1,15Ghz een trage laptop krijgt, dan zal ik je snel uit je dromen helpen want dat is totaal niet het geval :) sterker nog ik kan nog altijd mijn Hyper-v server en linux bak blijven draaien in Vmware zonder dat ik enige last heb van snelheids verlies.

- GPU: Om het wat zwaardere grafieshe werk soepel te laten lopen heeft Asus hier een Nvidia GT635M ingebakken, naast deze dedicated Videokaart zit er ook nog de standaat intel HD Videokaart in welke wordt geactiveert wanneer je enkel muziek zit teluisteren wat zit te typen zoals ik op dit moment of wat zit te surfen op het internet. Wanneer het op zwaardere applicaties aan komt zoals games etc dan wordt de Nvidia kaart pas wakker gemaakt en komt de echte kracht los, hoe de nvidia kaart presies presteert kan ik nu nog niet op in gaan aangezien ik nog bezig ben om een aantal games er op tezetten. Mocht ik hier een betere indruk van krijgen dan meld ik dit natuurlijk in de review.

3. Geluids Kwaliteit--------------------------------------------------------------------------------------------------

Tjah hier kan ik eigelijk heel kort overzijn, het geluid is voor een laptop gewoon zo ontzettend goed wat mede door de mee geleverde subwoofer komt. De speakers die in deze N serie notebooks wordt gebruikt is van Bang & Olufsen (B&O) over het merk kan ik niet zoveel vertellen omdat het voor mij redelijk onbekent is. Wat ik wel weet te vertellen is dat de subwoofer die mee geleverd wordt bij sommige nummers die ik beluister het totaal niet aan kan waar bij deze dus gaat kraken, dit valt mij ook het vaakst op bij de Dance muziek bij trance en classics hoor ik dit raar genoeg niet.

Hier een kort filmpje waarbij het verschil ongeveer te horen, wat is er te horen denkje ? nou in het begin is opzich goed te horen dat geluid meer trebble heeft dan normaal. Wanneer ik de subwoofer aan sluiter is nog redelijk te horen dat het geluid een stuk voller wordt, en dat de diepere tonen ook goed hoor baar worden.

Voor de gene die willen weten welk nummer het is: http://www.youtube.com/watch?v=n04nzVXSaVk hier het linkje :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. Beeld Kwaliteit--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ook hier is het heel makkelijk, het beeld is ontzettend fijn om naar te kijken zeker omdat ik ook met een bril de hele dag rond loop. Dit komt meden door de 1920x1080 Resolutie en het fijne brightnes level. kortom het is voor mij gewoon perfect.

5. Invoer apperatuur------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat valt er bij mij onder invoer apperatuur wanneer het een laptop is:

- Toetsenbord: Het toetsenbord typt echt erg fijn, dit is iets wat ik niet bij andere laptops die ik in mijn bezit heb, de toets aanslag is perfect. Het nummeriek gedeelte is wel wat wennen aangezien dit iets meer op elkaar zit, maar alles went wel op ten duur. Wat ik jammer vind ik dat de backlight ontbreekt bij het toetsenbord, ik had dit zeker terug gezien in een laptop van rond 800 á 900 euro maarja je kan niet alles hebben :).

- Touchepad: Het touchepad was even wennen voor mij aangezien het een stuk sneller reaggeerdt als bij andere laptops, wat ik ook bijzonder grappig vond is dat je het meerdere functies heeft voor windows 8 zoals het in en uit zoomen en het oproepen van menu's.
Buiten al die functies om werkt hij erg prettig en reaggeerdt hij snel al heb ik af en toe het gevoel dat hij wat losjes zit.

- Webcam: Ik hoor de meeste al denken, een webcam als invoer apperaat? JA ik heb op alle laptops die ik heb en op mijn vaste pc in vmware Elemantary OS draaien. Ik gebruik elemantary OS omdat ik mijn webcam als aanwijs apperaat kan gebruiken, dit is heel erg makkelijk met open office wanneer ik een powerpoint moest tonen op school :). Kortom ja, je kan een webcam dus ook voor andere dingen gebruiken :P.

6. Gebruiks gemak van de laptop zelf------------------------------------------------------------------------------

De laptop zelf is ontzettend fijn in gebruik, de speakers zitten boven het toetenbord zodat je de speakers niet blokkeert met je polsen wanneer je aan het typen bent. De koeling voor de laptop is ook goed te noemen, ja kan rustig zonder problemen in de bank met de laptop op schoot werken zonder dat je het idee krijgt dat ja in de zon zit met een korte broek. Ook is het makkelijk dat je alle aansluiting aan de zijkant zitten vanwegen het feit dat je ze deels blokkert wanneer ze aan de voorkant zitten en je zit in de bank.

7. Mijn mening in het algemeen-------------------------------------------------------------------------------------

Mijn mening over deze laptop is zeer positief, hij is voor mij aan alle kanten perfect, hij werkt super ondanks dat er nog zoveel van asus zelf op staat. De webcam reageert super in Vmware evenals het multifunctionele touchepad en het toetsenbord, het geluid is voor deze laptop echt subliem en ook tijdens film kijken is het geluid prettig en fijn om tehoren. Ik zou deze laptop en de rest van de serie daarom ook zeker aanbevelen bij mijn vrienden wanneer zij opzoek gaan naar een laptop, en tjah verder kan ik niet meer zeggen dan dat het een super apperaat is.

UPDATE 7-8-2013-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb er twee dagen terug een SSD ingebouwd en man man man wat is deze laptop snel met opstarten :D, 4 seconden en je kan meteen werken is gewoon weg idiaal. Ik heb er ook een aantal games op getest dit waren: Battlefield 3, Medal of Honor Warfighter en Need for Speed World, en ik kan echter iedereen verzekeren dat hij al deze games soepel runt wel op lage details en een iets lagere resolutie maar toch. Mocht je dus deze laptop inderdaad overwegen, dan is het zeker aan te raden om er een SSD in te bouwen.

Kortom mijn mening over deze laptop is dus nog altijd top :)

Heb jij ook een Asus N76VJ-T4006H?

Bedankt voor de review. Plaatjes zouden het geheel af maken, maar je verhaal geeft je ervaringen met deze laptop in ieder geval goed weer.

Zelf ben ik op dit moment voor mijn studie ook op zoek naar een nieuwe laptop. Samsung, HP, Toshiba, het voelt allemaal zo prullig aan of heeft een plastic behuizing o.i.d.. Ik wil ook een beetje design hebben, het toetsenbord moet fijn typen, de touchpad moet oké zijn, en natuurlijk niet te zwaar. 17,3" heeft mijn voorkeur, 15,6" vind ik toch echt te klein.

Ook niet belachelijk duur, ik had een G75 in gedachten, maar mét SSD kom je dan op ¤1500+ uit. Duur voor een studielaptop, terwijl ik al een gamebak heb met een GTX780. De prijs van dit apparaat is precies in de range waar ik naar aan het zoeken was. Ziet er strak uit, en verder voldoet hij, volgens jouw review, aan de eisen die ik zelf heb gesteld. Met mijn laptop hoef ik niet te gamen, lijdt tenminste ook niet af tijdens zelfstudie. :P

Dit is zeker een kanshebber!

[Reactie gewijzigd door ruudvgeleuken op 25 juli 2013 00:30]

Mocht je deze laptop overwegen, dan ga je echt voor een top laptop. Ik raadt wel aan om er een SSD in bouwen, aangezien het de opstarttijd echt verkort (4 seconden namelijk).

Met andere woorden Een laptop om Trots op te kunnen zijn.