TP-Link TL-WN723N Review

DanielsWrath 28 juni 2013, 540 views

TP-Link TL-WN723N

Pluspunten

• Goedkoop
  • Mooi vormgegeven
  • Werkt met Rasbian

Minpunten

• Niet elk OS van Raspberry Pi is ondersteund
  • witte kleur

Ik heb deze USB wifi adapter gekocht zodat ik mijn Raspberry pi niet langen aan het internet hoefde te verbinden door middel van een ethernet kabel. Ik had op internet gelezen dat dit een van de adapters is die goed ondersteund worden op de raspberry. Dit klopt! Het is eerst eventjes kijken hoe het moet, maar dit is uiteindelijk zo gedaan. En hierna werkte hij dan ook perfect. Zeker een aanrader als je een bezitter van een raspberry pi bent. Denk dat het voor een serieuze desktop wat zwak kan zijn, maar voor mijn doeleindes werkt het snel genoeg.
Ik heb het echter alleen nog maar op "Raspbian wheezy" aan de praat gekregen. Op de XBMC versie van de raspberry deed hij het in ieder geval niet. Maar de meeste mensen zullen toch wel Rasbian gebruiken.

Heb jij ook een TP-Link TL-WN723N?

Is de ontvangst een beetje okee?
Hoe ver van de router/ap gebruik(te) je hem, hoeveel muren zitten ertussen?
Ik heb een USB dongle nodig voor de oude laptop van mijn opa en oma maar ik wil uiteraard niet dat ze iedere keer verbinding verliezen...
Ik gebruik hem niet heel ver van de router af, er zit een verdieping tussen, en een paar meter (horizontaal). Zou niet durven zeggen of hij goed is op lange(re) afstanden
Het is niet zo'n grote afstand, dus dat zal geen probleem vormen. Bedankt!