Cisco RV220W Review

servies 27 juni 2013, 470 views

Cisco RV220W

Pluspunten

• WAN<->LAN snelheid

Minpunten

• support (volledig ontbrekend)
  • software nog steeds niet volwassen

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Tja... wat moet ik er van zeggen...
Deze router heb ik nu ongeveer 1,5 jaar in gebruik. Het model is bijna 2 jaar oud en er zitten nog steeds een behoorlijk aantal bugs in die om eerlijk te zijn lang niet altijd een probleem zullen zijn.
Op papier was dit destijds de router die het beste aan mijn eisen voldeed.

• Hoge WAN<->LAN throughput
• Remote logging mogelijkheden
• VPN server ingebouwd
• VLAN ondersteuning

en nog wel meer van dat soort dingen die de normale huis/tuin/keuken gebruiker niet direct nodig zal hebben.

Maar ondertussen zijn we 1,5 jaar verder. En wat blijkt:
De support van Cisco is eigenlijk geen support te noemen, de support op het small business user forum is praktisch gezien niet bestaand en komt voornamelijk van de klanten zelf. De Cisco personen die aanwezig zijn komen vaak niet veel verder dan het bevestigen van de bug en het ontbreekt hen ook vaak aan de kennis...
Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat de laatste firmware update uitgebracht en daarvan was bekend dat er een flink aantal bug(je)s nog niet waren opgelost. Om het nog erger te maken, enkele oude bug(je)s werden opnieuwe geļntroduceerd... maar van een nieuwe firmware update is nog steeds geen sprake.
Ik krijg zelf het vermoeden dat deze router stiekem al EOL is verklaard maar dat men nog met grote niet verkochte voorraden zit...
Er zitten fouten in de beheerspaginas die onmogelijke combinaties toelaten.
De logging die de router oplevert is minimaal en totaal nutteloos. Ik krijg bijvoorbeeld niet eens te zien dat m'n internet verbinding is weggevallen.
Al met al voldoende voor mij om de gehele small business lijn van Cisco in de toekomst te negeren, zeker gezien de nieuwe vergelijkbare modellen in de RV serie dezelfde problemen schijnen te hebben...

Heb jij ook een Cisco RV220W?

Als ik dit zo lees is een TP link router van 35 euro beter. Niet te geloven dat Cisco zulke brakke routers op de markt brengt. Voor 190eu verwacht je wel wat meer.
Het blijft een aparte zaak met Cisco, aan de ene kant niets dan lof van gebruikers, aan de andere kant heel veel kritiek vooral de laatste tijd, dat gezegd hebbende ben ik het volkomen met mocem hierboven eens.

Als je bijna ¤200 betaald en je bent als eenmanszaak/klein bedrijf afhankelijk van je internetconnectie zou je ze eigenlijk in de u s of a aan moeten klagen voor mogelijk gemiste inkomsten.

Jury,s daar schijnen erg meelevend te kunnen zijn _/-\o_ .

Maar goed even serieus. duidelijk, dank voor de moeite.