Sharkoon Silent Eagle 2000 , 80mm Review

matthewk 26 juni 2013, 320 views

Sharkoon Silent Eagle 2000 , 80mm

Pluspunten

• Goede luchtverplaatsing
  • Makkelijk te installeren
  • Geen resonantie
  • Goedkoop

Minpunten

• Decibelproductie op hogere standen.

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 1
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Ik zocht naar een goede extra koeler om mijn HTPC van wat extra airflow te voorzien.

Via tweakers.net kwam ik uit op de mooie silent eagle 2000. Op zich een prima apparaatje en het was ook ontzettend makkelijk om deze te installeren. Je kan deze trouwens zelfs verbinden met je CPU koeler moest je hier de nood van inzien. Ik had hem echter boven mijn cpu koeler (gedeeltelijk) geplaatst zodat er verse lucht van buiten de kast (in win bp 655) werd aangezogen, ipv reeds verwarmde lucht.

Zoals gezegd, de installatie gebeurt zeer makkelijk. Je kan kiezen voor schroefmontage of montage via rubber (geluidsdempend). Ik heb hem via de rubberen stokjes gemonteerd, omdat hij via het chassis werd bevestigd.

Op lage roulatie is deze fan zeeeer stil, maar op een hoger niveau (niet eens het hoogste niveau) vind ik het geluidsniveau vrij hoog. Ik weet niet of het ligt aan het gebruikte materiaal, of gewoon het feit dat dit toch een budget koeler is. Hij blaast nu koude lucht in de cpu en een gedeelte van het moederbord, zodat beiden koud blijven. Dit lukt ook zeer goed, vooral op de hoogste stand blijft het moederbord lekker koel. De luchtverplaatsing krijgt dan ook een goede score, maar het geluid niet.

Ik denk eraan deze te vervangen met een andere fan, of een fan controller in te bouwen zodat ik hem niet samen met de CPU koeler hoef te undervolten. Dit moet nu helaas wel nog, omdat ik het controller setje nog niet heb ingebouwd.

Foto's volgen

Heb jij ook een Sharkoon Silent Eagle 2000 , 80mm?

Tip: gebruik een Noctua of Be Quiet! fan :)