Specificaties 14" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 14-b070ed Review

marktplaats11Newbie 21 juni 2013, laatste update op 21 juni 2013, 648 views

HP Pavilion 14-b070ed

Pluspunten

• Licht
  • Goede prijs-kwaliteit verhouding
  • 14" scherm groot genoeg voor het lezen van artikelen etc.
  • Makkelijk vervoerbaar
  • Relatief stevig
  • HP toevoegingen zoals HP coolsense, HP protectsmart en HP assist zijn erg handig

Minpunten

• Geen SSD
  • Geen aluminium lichaam
  • Glanzend lichaam.

Ik zou deze laptop aan iedereen aanraden. Ik ben nu 3 weken in het bezit van dit prachtproduct en heb nog nauwelijks minpunten ontdekt. Ik was op zoek naar een budget-laptop die licht en makkelijk vervoerbaar was en waar ik HD films op kon kijken. Met een HDMI kabel krijg je met deze laptop prachtig beeld op je TV, verder geeft HP middels HP assist aan welke drivers je kunt updaten voor beter resultaat zodat je het zelf niet uit hoeft te zoeken. Het scherm is mooi en de 3e generatie i3 processor werkt hartstikke soepel.
Ik was ook erg verbaast over de bouwkwaliteit van dit model. Ik had verwacht dat hij niet erg stevig zou zijn, maar ik heb het gevoel dat hij voor een budget laptop erg duurzaam is. Wat ik als enige minpunten aan zou kunnen dragen is:
Er zit geen SSD in, maar voor dit geld vind ik dat ook niet gek.
Ondanks dat het erg duurzaam gebouwd lijkt, is het geen mac met een aluminium lichaam. Het scheelt je bijna 1000 euro, maar het design van een mac is natuurlijk beter.
De laptop is glanzend en niet mat qua afwerking. Persoonlijk vind ik het erg mooi maar hierdoor zou het kunnen zijn dat de zon reflecteert. Zelf heb ik hier echter nog geen last van gehad.

Op dit moment neem ik hem overal mee naartoe. Ik gebruik hem op mijn bureau om artikelen voor de opleiding te schrijven. Ik neem hem mee naar de collegezaal voor aantekeningen, ik zit ermee in de trein om stukken te lezen of te typen of soms ook gewoon om een filmpje op te kijken.

Mijn conclusie is: Koop dit product vooral, ik ben er zeer over te spreken!

Heb jij ook een HP Pavilion 14-b070ed?

Is "Geen SSD" wel echt een minpunt aan deze laptop. Het horot niet in de prijsklasse thuis en als het echt een criterium was, waarom ben je niet voor het ultrabook aanbod gegaan?