Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Glo Zwart Review

UnrealGerry 20 juni 2013, laatste update op 6 september 2013, 1.676 views

Kobo Glo Zwart

Pluspunten

• .pdf bestand formaties
  • eenvoudig zelf gedownloade epub's en .pdf over zetten
  • batterij duur

Minpunten

Veelzijdigheid Score: 4
*mijn 1e review*

Ik heb de kobo glo aangeschaft omdat ik voor mijn studie veel artikelen moet lezen en de kobo glo kan naast epub en nog vele ander bestandsformaties ook .pdf weergeven. De kobo werd geleverd in een handzaam doosje wat net een beetje groter is dan de kobo zelf. Het formaat van het doosje sprak mij enorm aan omdat je hem op die manier handig overal mee kunt nemen, natuurlijk kun je er ook een hoesje voor kopen. Het doosje vond ik zo handig, ook voor onderweg dat ik dit tot nu toe nog niet gedaan heb. In het doosje zat naast de kobo ook nog een kabeltje om hem aan de PC aan te sluiten.
Dit gaat heel intu´tief gewoon de kobo aan zetten en aan de PC hangen. Voor het synchroniseren dien je wel de software van kobo te instaleren deze is te vinden op de site van kobo. Naast de software van kobo zelf heb ik nog Adobe digital editions er bij ge-instaleerd om de .pdf en epub op de kobo te zetten. Dit kan namelijk niet met de software van kobo zelf, hier kun je alleen boeken van kobo meet downloaden en synchroniseren. Andere bestand formaties heb ik nog niet geprobeerd. Het overzetten van .pdf/epub is heel eenvoudig: voeg de .pdf aan het programma toe en daarna kun je het bestand eenvoudig naar de kobo kopiŰren. Vaak moet je voor het lezen van de .pdf wel met de kobo inzoomen wat er voor zorgt dat je over de pagina moet navigeren omdat het scherm van de kobo vaak te klein is om het hele document in 1 keer leesbaar op het scherm weer te geven.
Het opstarten van de kobo duurt even, vooral als je een kindle gewend bent. De kobo reageert over het algemeen vrij goed op aanrakingen van het scherm echter geregeld treed er vertraging, als je dan nog eens aanraakt gaat de kobo overcompenseren en schiet je te ver door. Deze vertraging zou ook kunnen komen door de e-ink die over het algemeen langzamer is dan het gebruikelijke LCD scherm wat ik gewend ben. Het lampje in de kobo is wel erg fijn vooral om in het donker te lezen, het lampje is echter wel erg fel waardoor ik hem altijd op 1% heb staan wat de batterij ook ten goede komt.
De batterij gaat erg lang mee ik heb de kobo nu een paar maanden en ik heb mijn boeken sneller uit dan dat de batterij leegraakt. Mijn verwachting is dat die ongeveer een maand / 1,5 maand mee gaat. De kobo heeft zelf 2gb geheugen en dat is meer dan genoeg voor een hoop boeken zelf heb ik hem uitgebreid met een micro sd van nog eens 2gb maar deze heb ik eigenlijk niet nodig. De kobo kan ook nog op internet hoewel ik dat niet aanraadt want de e-inkt is naar mijn mening te traag om op de browsen. Wel is het handig dat je met de Wifi boeken kan kopen en downloaden van de kobo store. Dus als je door je boeken heen bent op vakantie zijn deze heel eenvoudig aan te schaffen (er zijn ook een aantal gratis boeken) en te downloaden. Je kunt er verder nog mee schaken en sudoku's mee doen dus als je het lezen zat ben kun je "gamen".
Verder ligt de kobo erg fijn in de hand, met name ook omdat hij niet zo groot is. Ook is de kobo niet erg zwaar wat hem geschikt maakt om langere perioden mee te lezen, zonder dat je armen/ handen moe worden.

al met al ben ik zeer te vreden over de kobo Glo

Heb jij ook een Kobo Glo Zwart?