Specificaties 32GB microSDHC, ¤0,497 per GB - Bekijk alle specificaties

Samsung microSD Card UHS-I 32GB Review

kardox 14 juni 2013, 3.864 views

Samsung microSD Card UHS-I 32GB

Pluspunten

• Degelijk verpakking
  • Snelle kaart / vooral in Write
  • Capaciteit / 32GB
  • Snelle Access Time

Minpunten

• Samsung geeft aan een snelheid van 48 MB/s, maar die heb ik niet ontdekt tijdens testen.

Dit is mijn eerste review.
De review gaat over de volgende product wat niet meer verkocht kan worden door DATAIO:
( updat 19-08-2013 hij is weer op voorraad zie ik.)

Voor mijn Nikon D3100 was ik opzoek naar een Micros SD kaart.
Via pricewatch kwam ik de volgende kaart tegen:

Ik was van plan om die kaart via DATAIO te bestellen, maar toen zag ik de volgende melding:
Let op! Deze kaart is vervangen door de nieuwe 32GB microSD UHS-I (48MB/s)

Dat is mooi! Sneller en voordeliger!

Waarom Samsung deze kaart als class 6 heeft gelabeld is mij niet bekend, wat meer interessant lijkt te zijn is de snelheid die Samsung benadrukt op de verpakking.

Op woensdag besteld via DATAIO en vrijdag was die al binnen.
Verpakking zag er degelijk uit en netjes ingepakt. Echter op de website van DATAIO staat dat deze kaart wordt zonder SDC adapter geleverd, maar dat is niet waar.

Bij de SD kaart zit wel een adapter om die direct in je laptop in te steken.

Op mijn ( Sony Vaio VPCEB1S1E met een i5 Core cpu en 4 GB RAM ) heb ik een test uitgevoerd met het programma CrystalDiskMark en HDTUNE Pro.

Ik heb de resultaten van de test vergeleken met die class 10 Micro SD kaart via review van de volgende tweaker:

Zoals je kunt zien is deze class 6 Micro SD kaart sneller dan die class 10 Micro SD kaart en ook nog voordeliger. Maar ik heb nog geen 48MB/s ontdekt.

De snelheid verschil in "Write" is sterk hoger en Access Time is ook lager dus beter.

Ik ga nog voor nieuwsgierigheid de besturingssysteem Ubuntu 13.5 hierop installeren.

Heb jij ook een Samsung microSD Card UHS-I 32GB?

Wat is de opgegeven schrijfsnelheid? De snelheden die worden geadverteerd zijn altijd de leessnelheden.
En waarom zou je een mircoSD kaart kopen voor in een camera waar gewone SD's in gaan? Die kleine kaartje zijn kwetsbaarder, verlies je makkelijker en door het gebruik van een adapter minder betrouwbaar.

Ik zie weinig voordelen in microSD boven gewone SD, en als ik naar de specs kijk op de samsung site, wat niet in deze review terug komt, komen de opgegeven schrijfsnelheden van SD veel dichter bij de leessnelheden dan de bij microSD kaarten.
Via de officiële website heb ik niet gekeken. DATAIO geeft de volgende info:
"Ondanks dat Samsung deze kaart niet als klasse 10,maar als klasse 6 kaart kwalificeert,
kunnen er met de UHS-1 interface overdrachtssnelheden tot wel 48MB/s worden behaald.
U kunt wel 6 foto's in één seconde maken!"
Link
Een microSD kaart kan ik nog gebruiken voor mijn smartphone en dat gaat met een SD kaart niet.
De MicroSD kaart zit in een adapter, en wanneer je de adapter eruit haalt dan zit de SD kaartje nog stevig genoeg in, de kans om een SD kaart te verliezen is juist groter omdat de adapter qua vorm groter is.

[Reactie gewijzigd door kardox op 18 juli 2013 20:54]