Sharp LC-60LE635E Review

plbicker 12 juni 2013, laatste update op 12 juni 2013, 1.032 views

Sharp LC-60LE635E

Pluspunten

• Zeer mooi zwart, geen backlight bleeding.
  • Goede kleurweergave
  • Beeldinterpolatie zonder al te veel artefacten.

Minpunten

• Veel input lag
  • Niet de mooiste behuizing

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik heb deze TV vorige week aangeschaft. Eigenlijk heel impulsief, ik was bij de Saturn, daar stond hij voor 841 euro. Voor dat geld kan je niet echt een miskoop doen, was mijn redenering. Had verder niets gelezen over deze TV.

Ik moet zeggen dat ik zeer positief verrast ben. Ik had er eigenlijk ook weer niet zo heel veel van verwacht, maar het beeld is echt een plaatje. Ik heb totaal geen last van backlight bleeding, ik heb nog nooit eerder een TV gezien met zulk mooi zwart (ok, ik ben geen expert). Ook geen last van clouding, en wanneer er een enkele kleur wordt weergegeven ziet het er ook redelijk homogeen uit. Vergeleken met een Samsung 8000 serie (ik denk uit 2011), is het een stuk beter. Misschien heb ik mazzel met mijn paneel, gezien de problemen die ik hier lees.

Over de beeldinterpolatietechniek ben ik ook te spreken, dat is de laatste jaren echt verbeterd.

Enige nadeel tot nu toe is de input lag. Maar ik speel er nauwelijks spellen op dus dat is niet echt een issue voor mij, alleen lastig met het bewegen van de muis (in XBMC). En de onderste rand van de behuizing valt bij mij niet helemaal in de smaak, maar lelijk is het ook weer niet.

Heb jij ook een Sharp LC-60LE635E?