Specificaties Tower, 10 interne bays - Bekijk alle specificaties

Lian Li PC-A70 Review

PaddoSwam 3 augustus 2008, laatste update op 17 november 2015, 2.227 views

Lian Li PC-A70

Pluspunten

• Design
  • Ruimte
  • Kwaliteit
  • Koeling

Minpunten

• Fans luid op molex

Updates
3/8 - Koeling i.c.m. Zalman ZM-MFC1

Algemene beoordeling
Groot, heel groot, strak, heel strak. Super. Toen ik de DOZEN binnen kreeg dacht ik haha grappig zo groot zeker om extra stoot veilig te zijn. Toen opende ik 1 doos, en schrok.. de kast zelf was slechts 2cm rondom van de doos kleiner. Wat is ie groot! :o (na een half uur had ik door dat ik nog steeds alleen maar bleef denken wat is ie groot, en nu na een paar weken nog steeds als ik naar boven loop en hem zie staan :X)

Bouwkwaliteit en afwerking
Toppie, echter hadden de side panels wel iets dikker mogen zijn zijn nu iets wat in deukbaar. Maar ach deze kast krijgt toch een soort O-) tempel O-) waar die op gaat staan, dus niemand zal hem ooit zo mishandelen! :Y)

De zijkanten rammelen ook een heel klein beetje dus mogelijk is wat tape nodig indien resonerende schijven een probleem leveren, zie mijn NSK4000 review voor een makkelijk oplossing.

En toen ik de kast neerzette had ik gelijk het front panel in m'n handen.. ik dacht OEH dat is toch jammer echter vergemakkelijkt dit wel de toegang tot de stoffilters van de intake fans. (2x12cm) Er is mee te leven echter had ik wel graag iets gezien om dit vast te zetten van binnen uit of iets. Nu zitten er namelijk gelijk weer dikke vette vingers op de gigantische vlaktes van de kast als je hem naar voren wilt halen of je moet HELEMAAL (jaja 60cm diep) naar de achterkant toereiken om je handen er achter te klampen. :X

Inbouw- mogelijkheden
Er is ruimte voor een E-ATX moederbord, 10x 3,5" bays met rubbers, 5x 5,25" front bays, 2 voedingen. (gaat ten kosten van een 3x 3,5" bays met rubbers en 12cm fan)

Ruimte te over dus, ook voor een leuke quad SLI constructie is er genoeg ruimte echter zijn er "maar" 7 pci slots aan de achterkant maar iemand met quad SLI/Crossfire setup is vast creatief genoeg omdat passend te maken. 8)7

Koelings- mogelijkheden
Deze kast is cool, zoveel gevoel buitenkant als intern de hardware. Mooi voorbeeld mijn Samsung SpinPoint F1 1TB word niet warmer als 22C met een kamer temperatuur van 18C best een mooie prestatie als je het mij vraagt, hij is dan ook geplaatst aan de voorkant waar het stormt dankzij 4x 12cm fans. :*)

Toppie, geen gaten in de sidepanels dus een strakke airflow van voor naar achter! 8-) (een eis van mij en dan is het nog een soort van lastig kasten te vinden ;))

#Locatie
2front intake + stoffilters
2semi-front (na de 3,5" bays)
11x in de 3x 3,5" bays op een voedings mount.
11x fixed naast IO-shield locatie.

De front en semi-front kunnen ook vervangen worden door 14cm fans, als ik uit eindelijk besluit de fans te vervangen worden het 14cm.

1 min. puntje aangesloten op een molex stekker maken ze mij te veel "lawaai" het is een vrij rustige constante ruis maar toch iets te hard. De front fans ga ik mogelijk vervangen door stillere misschien met mooie rode leds. (ATi kleurtje O+) Mogelijk zijn ze ook al een stuk stiller als ik ze aan een fancontroller hang maar voor 141,- vind ik het allemaal niet zo heel erg 6x 12cm, en Big Tower van aluminium. Echter toen ik deze kast op het oog had was deze nog ergens in de buurt van 229,- dan had het me wel meer dwars gezeten. Dit is ook reden van een klein minpunt op de bouwkwaliteit & afwerking. Als oplossing ga ik hiervoor een Zalman ZM-MFC1 aanschaffen ook mooi in bijpassende stijl met de Lian Li black brushed aluminium look. :)
Sinds gister de Zalman ZM-MFC1 in bezit en aangesloten, het werkt nu perfect zelf te regelen, zit ik film te kijken gaan ze bijna uit, ga ik gamen zet ik ze half/driekwart en het blijft gewoon goed koelen in beide gevallen.
Lian Li heeft ook optionele top panels met ook 2x 12cm fans. En er kan nog een 4-in-3 5,25" bay geplaatst worden met 12cm fan. Dan houd je nog 2x 5,25" over meer dan genoeg voor een brander en een frontpanel of iets. Maar dan stijgt je kast wel echt op lijkt me! 8)7

Vormgeving
Lekker strak, geen gaten in de zijkant, voorkant strakker dan strak. En dat alles in de: "Gij zult nooit geel worden kleur" ZWART! 8-)

IK vind hem prachtig, simpel, strak, voor mij waren windows en gaten in de zijkant absolute no-go's, dus ja dat is mijn bescheidde mening

Grote en meer afbeeldingen:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8

Installatie- gemak
Ruimte te over, echter vind ik wel dat met het plaatsen van de 3,5" bays het jammer dat je het backpanel er uit moet halen om er goed bij te kunnen komen, maar ja zo zitten wel de SATA + power (en als je het zou doen IDE) kabels wel strak tegen de achterkant, voor een ongehinderde airflow.

Modbaarheid
Wat zou een case-modder hier een plezier aan kunnen beleven, perfect gladde strakke panels. Iets met een diamant vrees/laser cutter??? (ben niet zo thuis in die gereedschappen) en je zou hier hele mooie windows etc. in kunnen snijden/maken.

Naar mijn mening is dit een van de ideale standaard kasten om te modden, echter wel wat aan de prijs maar dat is weer iets anders natuurlijk.

Kwaliteit van voeding
Geen voeding aanwezig, daardoor geen mening. Echter wat ik nog wel het vermelden waard vind is dat je 2 locaties hebt om de voeding te monteren, onder en boven het moedebord bord. En je zou zelfs 2 voedingen kunnen plaatsen als je het 3x 3,5" bays + 12cm blok weg haalt.

Ik betaalde 141,- wat ik een heel mooi bedrag vind. Echter zoals eerder vermeld toen ik deze kast voor het eerst zag was deze rond de 229,- dan had ik dit (achteraf) te hoog gevonden gezien de 6x 12cm fans die wat te luidruchtig zijn.

Nawoord
Wat ook als "nadeel" gezien kan worden is dat je 5,25" en 3,5" in 5,25" hardware er niet uit ziet (niet altijd er zijn wel black brushed aluminium onderdelen) er je hier toch eigenlijk al snel de bij behorende extra frontjes wilt hebben, dat ze er niet eens 1 5,25" cd/dvd drive frontje bij hebben gedaan vind ik dan ook wel jammer maar mee te leven voor 141,- voor 229,- had ik dit wel als echt nadeel/gebrek aangegeven. En ik schaf er dan ook binnen kort 2 aan om het geheel af te maken.

Heb jij ook een Lian Li PC-A70?

Hoi PaddoSwam, en mede Tweakers

Je schreef:'' De zijkanten rammelen ook een heel klein beetje ".
Tip van mij: Plak aan de binnenkant van je zijpanelen loodbitumen.
Heb ik ook gedaan bij mijn Centurion en het geeft de zijpanelen meer massa.
Ik heb ze bij Conrad gekocht, doen hun werk goed maar ziet er niet mooi uit.
Maar...al surfend kwam ik een winkel tegen die loodbitumenplaten verkoopt die er wel mooi uit zien en je Lian Li optisch niet ''mollen. Had ik die zelf maar eerder gezien. :)

Kijk hier eens: http://www.akoestiekwinkel.nl/vibraflex.html
En dan de Vibraflex ALU.

Nette review.

Succes.

Ps: Mocht je die platen willen aanbrengen, knip of snij de platen dan wel direkt goed op maat. Ze hechten namelijk zr goed.

[Reactie gewijzigd door Trans1963 op 2 augustus 2008 09:20]

Ik heb er zelf geen last van echter is het makkelijkste op te lossen door een klein beetje isolatie tape rond om de randen aan te brengen, dit is ook weer makkelijk te verwijderen voor terug brengen in orginele staat.

In ieder geval bedank, ik was reeds op de hoogte van dit soort oplossingen alleen is het voor mij probleem, alleen leek het mij zo met resonerende schijven (gebruik Samsung SpinPoint F1's die in rubber hangen, geen prutteltje of zoem te horen met je oor bijna tegen de kast.
Mooie review. Engelstalige reviews vind je hier en hier en hier.

Isolatieset ("2mm bitumenpappe und 10mm PUR weichschaum") voor deze kast, vind je hier.

[Reactie gewijzigd door TweakMij op 27 maart 2009 11:31]

Ik raad je aan om je review onder 'embargo' te zetten als ie nog niet helemaal af is, om 'foute' moderaties te voorkomen :)
Heeft hij een tijdje gestaan en hier is ie dan! :*)
Mooi en strak, lekker weg lezen & goede punten.