Antec New Solution NSK4000 II (Zilver) Review
Algemene beoordeling Super! Voor slechts € 36,95! (Kast: € 29,- Verzendkosten: € 7,95) Bouwkwaliteit en afwerking Zeer goed voor zo'n low-budget kast verwacht je natuurlijk scherpe randen, deuken, krassen, geen aan getroffen, ok randen konden gladder maar alles was erg netjes voor de € 29,- die ik er voor betaalde. DceXs7Jo Echter rammelen de zijkanten van de kast, dit was voor mij geen issue, maar misschien i.c.m. een oude hardeschijf dat het een issue wordt. (Zie modbaarheid voor oplossing!) Inbouw- mogelijkheden Super, mATX tot ATX, ik had een nieuw moederbord (K8V-MX) van een mede tweaker overgenomen en ik wist niet zeker of hij paste in m'n OEM HP behuizing, die had sowieso al z'n beste...
Pluspunten
120mm Fan 3 standen 3x3,5" drive bay + rubbers Stevige front USB Prijs Voeding rek
Minpunten
Rammelende zij-panelen maar niet echt een probleem bij mij.
Eindoordeel
Super! Voor slechts € 36,95! (Kast: € 29,- Verzendkosten: € 7,95)
Bouwkwaliteit en afwerking
Zeer goed voor zo'n low-budget kast verwacht je natuurlijk scherpe randen, deuken, krassen, geen aan getroffen, ok randen konden gladder maar alles was erg netjes voor de € 29,- die ik er voor betaalde.
[img=620]DceXs7Jo[/img]
Echter rammelen de zijkanten van de kast, dit was voor mij geen issue, maar misschien i.c.m. een oude hardeschijf dat het een issue wordt. (Zie modbaarheid voor oplossing!)
Inbouw- mogelijkheden
Super, mATX tot ATX, ik had een nieuw moederbord (K8V-MX) van een mede tweaker overgenomen en ik wist niet zeker of hij paste in m'n OEM HP behuizing, die had sowieso al z'n beste tijd gehad (Zie foto Review Asus Radeon X800 Pro 256MB)
Koelings- mogelijkheden
Zeer goed, als je kijkt naar mijn HDD vergelijking dan zie je wel dat het daar veel voor uit maakte. Er is nog een mogelijkheid om er een 8cm fan in de voorkant te zetten, en met enig modden ook nog een 12cm. Zie meer onder modbaarheid.
Vormgeving
Super, maar! ik dacht dat de voorkant aluminium was is het plastic maar dat kan je dus weer amper zien oftewel super! Verder vind ik het opzich jammer van de "gaten" in de zijkant, voor CPU en PCI kaarten koeling en aan de achterkant (backplate) nog een gaten stukje voor mobo koeling? Maar deze kast is verder erg mooi en zeker voor € 29,-
Installatie- gemak
Best goed, maar i.c.m. een mATX moederbord is bij mij de onderste 5,25" bay niet bruikbaar voor mijn DVD fikker, echter kan dit ook komen door dat deze vrij lang is ik heb namelijk al eerder kortere in m'n handen gehad.
De voeding zit in een apart rekje en heeft dus super ondersteuning. Er is ook een mooi randje om de kabels meer langs de voorkant te geleiden. Zie collage hier boven, daar waar er een soort bolling zit bij de voeding dan over de 2e rand heen en het komt achterlangs het moederbord te liggen.
Modbaarheid
Best goed, je kan de interne 3,5" bay weg halen en hier nog een 12cm fan kwijt. Ik heb de CPU fan duct weg gehaald erg makkelijk met 4 simpele schroefjes weg je halen, en er een stukje glanzend karton achter gezet en dicht geschroefd, scheelde 2 graden CPU met 12cm fan op middel.
Er is ook nog een mogelijkheid een 12cm fan in de bovenkant te plaatsen, hierbij is echter wel een voeding met cable management aan te raden omdat het er anders een zooitje aan kabels word.
De rammelende zij panelen is op te lossen namelijk door: isolatie tape een paar keer over de randen heen te plakken waar de panelen op rusten.
Zie hier de rode gedeeltes gemarkeerd hier overheen breng je 1 of meerdere lagen isolatietape (google images) aan et voila het rammelen is weg.
[img=620]uWvNDHK0[/img]
Kwaliteit van voeding
Geen aanwezig wel in de NSK4480 dezelfde kast inclusief een Antec EarthWatts 380w voeding, wat verder een best goede schijnt te zijn.
Prijs
Beste prijs/kwaliteit verhouding die ik ooit gezien heb. Voor 36,95 had ik alles wat ik me maar kon wensen!
De voeding tussen de foto collages is overigens van de Antec MX-100 USB/SATA Behuizing
Heb jij ook een Antec New Solution NSK4000 II (Zilver)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (5)
Gewoon een geluidsdempingskitje halen. Liefst diegeen nemen met loodbitumenrug, schuim en vliesstof.
Ductape zoals beschreven wert ook prima als je het binnen luttele minuten en budget 0 op wil lossen. Ik ben zelf meer het type van 'dan maar in één keer goed'. Voor iets van 20 euro heb je een complete kit.
Zonde dat de kast plek heeft voor 3.5" voor de harde schijven, en geen 5.25" voor acoustische ontkoppeling. De iets duurdere variant heeft hier al een eigen oplossing voor, zet je de schijven vooronder vast in rubberen elastieken.
Eventueel een mooie oplossing, een Zalman 2HC2 op de bodem plaatsen?
Earthwatts voedingen zijn inderdaad leuke voedingen. Erg hoge efficiëntie, rond de 85%. Hierdoor zal de voeding zelf minder warmte om zetten. Hiermee bespaar je niet alleen energiekosten, maar door minder verbruik kan ook de voeding stiller gekoeld worden. Vaak zie je wel dat mindere voedingen ook stil gekoeld worden, maar je wil niet weten hoe heet het daar wordt in de voeding. Niet goed voor de levensduur.
De Earthwatts is eigenlijk een Antec NEO HE, alleen heeft die laatste modulaire kabels (en is zwart ipv grijs).
Verder zijn de 3 disk bays ook voorzien van rubberen antivibratie ringen al waren die niet eens nodig geweest bij mijn nieuwe Samsung SP F1 1TB. Zo'n Zalman is leuk maar ook voor deze schijf weer overbodig word slechts 27°C nou als er 1 af gaat vind ik het al een prestatie.
Et voila, toegevoegd wat ik als oplossing had!
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 27 juli 2024 05:46]
Dat er rubberen antivibe spul zat wist ik niet. Dacht dat dit wel wegbezuinigt zou zijn
En geplaatst!
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 27 juli 2024 05:46]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

:strip_icc():strip_exif()/u/13218/rembo.jpg?f=community)