Logitech Wireless Marathon Mouse M705 Review

88Weighed 6 juni 2013, 1.525 views

Logitech Wireless Marathon Mouse M705

Pluspunten

• Compact, maar niet te klein
  • Freewheel scroll
  • Zuinig

Minpunten

• Unifying receiver al vrij snel stuk

Omdat ik bij de laptop op mijn werk een wel erg low budget muis kreeg (Microsoft inimini, geen type-aanduiding), heb ik de M705 besteld bij Alternate. Het leek me een prima muisje voor de prijs (+/- 35,-).

Na ontvangst was het batterijen erin en plug en play. De software cd heb ik niet gebruikt, ik heb gelijk de nieuwste versie bij Logitech gedownload. Deze geeft een extra feature (soort Aero Windows-key tab achtig overzicht) middels een druk op de linker zijkant (duimpositie). Aangezien ik deze functie niet echt toegevoegde waarde vond hebben, heb ik deze weer uitgeschakeld.

De muis ligt lekker in de hand en heeft door de batterijen een prettig gewicht, hij reageert accuraat en werkt (tot op heden) op ieder geprobeerd oppervlak.

Het scrollwieltje is voorzien van 2 modi, door op het knopje te drukken, schakel je tussen een normale stapsgewijze scrollfunctie en een freewheel scrollfunctie. Vooral in lange documenten werkt dit erg prettig. Geef het wieltje een zet en je zit zo onderin je document.

Na mijn eerste prettig ervaring heeft mijn collega er ook een besteld. Al snel begon de Unifying receiver problemen te vertonen. Deze begon wat losjes in elkaar te zitten en werkte op een gegeven moment alleen als deze half in de usb poort zat. Na verloop van tijd werkte deze helemaal niet meer.

Na testen met een andere receiver en muis heeft Logitech kosteloos een nieuwe opgestuurd (de volgende dag in huis). De eerder genoemde collega had even later exact hetzelfde probleem. Dus wellicht is er sprake geweest van een slechte batch Unifying receivers.

Ik gebruik de muis nu ongeveer een jaar en inmiddels op Ubuntu desktop ipv Windows 7. Voor de installatie op Ubuntu zijn nog wat trucjes nodig om de muis aan te melden, maar daarna werkt de muis feilloos.

Al met al erg tevreden met mijn aankoop en de service van Logitech.

• Acer Travelmate 5760

Heb jij ook een Logitech Wireless Marathon Mouse M705?

Verrassend wat betreft de unifying receiver. Ik heb hem toch al een aantal keer uit de usb poort getrokken. Jij wellicht elke dag erin en eruit? Maar hij doet het hier nog prima. Ik heb er gelukkig een extra: ik kreeg bij mijn k360 toetsenbordje ook een meegeleverd ;)

ik ben er overigens ook erg tevreden mee. icm met de software kun je alle muisknoppen andere functies toewijzen. Heerlijk om met de verborgen knop vensters te sluiten of te minimaliseren

[Reactie gewijzigd door HBSVDK op 22 juni 2013 13:19]