AIMP Review

Bliksem B 6 juni 2013, laatste update op 6 juni 2013, 297 views

AIMP

Pluspunten

• gratis
  • goede geluidskwaliteit
  • simpele interface maar toch met voldoende functionaliteit en info
  • er zijn voldoende skins
  • dubbele regelview in playlist (aanpasbaar)
  • goede dock functie
  • goede toaster functie

Minpunten

• library kan niet verwerkt worden in de mainskin
  • library voelt als een los programma op zich

Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 5
Stabiliteit Score: 4
Op zich erg fijne player. Werkt imho beter dan Winamp in classic mode. Ook de playlist werkt beter dan die van Winamp of andere spelers. Met name omdat de playlist 2 regels ondersteunt per track. Dit is ook nog eens aanpasbaar, zodat je zelf de gehele view kan aanpassen.

De speler heeft zelfs nog een library, welke best goed werkt. Alleen deze is geen onderdeel van de speler of de skin. Het lijkt meer op een losstaand programma. Ik zou graag een all-in one skin zien die ook de library herbergt. Al ben ik waarschijnlijk een van de weinigen.

Daarnaast ook extra handig en wat ik vrij weinig tegenkom, is de dock mode. In het systeemvak komt een klein pictogram te staan, waar je op kan klikken om hem te pauzeren, met de muis erover heen verschijnt een klein dock, dubbelklikken op het pictogram zorgt weer voor de grote speler en je muis hoveren op de dock laat het huidige nummer zien met albumart etc.

Heb jij ook een AIMP?