Acer AL1716As Zilver Review

Firesphere 4 juni 2013, 85 views

Acer AL1716As Zilver

Pluspunten

• Kost niks meer
  • Donkere kleuren zijn scherp
  • Scherp beeld bij snelle beweging

Minpunten

• Veel licht-lekkage
  • Lichte kleuren overheersen direct
  • Ondersteund niet out-of-the-box DVI-VGA convertors
  • Kwalitatief zeer slecht ten opzichte van vergelijkbare, grotere Acer schermen.

Aangezien dit een oude monitor is, had ik er weinig van verwacht. Helaas viel dit tegen.
Het scherm heb ik gekocht via marktplaats, maar het lekt licht, de kleurkwaliteit is echt bedroevend ten opzichte van meerdere Acer-schermen die ik heb en de features zijn echt zeer klein.
Aangezien ik het scherm echt als bijscherm gebruik, stoort het me weinig, maar het is toch jammer. Langs de randen overduidelijk licht-lekken en de kleurscherpte ligt vele malen lager dan beloofd op de website.
Pluspunt is wel de donkere kleuren. Hoe donkerder, hoe mooier de kleur.
De monitor is natuurlijk zwaar veroudert, maar een DVI to VGA koppeling aan de kant van mijn videokaart was nog lastig, als ik niet expliciet aangeef dat er een VGA-scherm aan hangt, was het beeld zwart.
Al met al, een oud scherm waar ik meer van had verwacht. Voor nu, voldoet het.

Heb jij ook een Acer AL1716As Zilver?