Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech diNovo Mini Review

Isra 16 juni 2009, laatste update op 19 september 2009, 2.751 views

Logitech diNovo Mini

Pluspunten

• Vormgeving (klein, bruikbaar, stijlvol)
  • Muis functie
  • Standby tijd
  • Toets aanslag
  • Stofvrij dankzij klepje

Minpunten

• Minder functies als MCE keyboard
  • Wegvallen van de Bluetooth verbinding
  • De '!' knop voor in MCE ontbreekt

Update: 16-06-2009

Introductie
De diNovo Mini is een toesenbord met muisfunctie op zakformaat.
Erg geschikt voor een Media Center in de huiskamer bijvoorbeeld.
Met name in media center bij het zoeken de eerste letter in typen.
Ook snel even wat op internet opzoeken of RTLgemist bekijken kan prima met dit toetsenbord

Bouw kwaliteit

Het geheel is van kunststof gemaakt.
Het klepje is enig sinds doorzichtig.
Het openen en sluiten van de klep wordt ondersteund met een veer zoals bij een 'slide phone'
Het toetsenbord is goed te bedienen indien je geen 'kolen schoppen' als handen hebt.

Inslallatie

Bij de installatie en het updaten van de SetPoint software ondervond ik problemen met de verbinding.
Het apparaat werkte niet meer. De enige manier om de boel op gang te krijgen was uiteindelijk de batterij verwijderen en herinstalleren.

gebruik

Met 2 handen houd je deze ramplank prima in bedwang.
Door de 'Blauwe tand' verbinding is richten naar een ontvanger niet nodig.

De diNovo Mini heeft 2 standen te bedienen met het schuifje links van de 'muis pad'
De ene is voor normaal gebruik in Windows.
De ander maakt de muis beter geschikt voor Media Center.
De muis werkt dan als navigatie toetsen binnen het menu.
Dit werkt prima.

Even een naam intypen bij het zoeken in Windows Media Center etc. werkt prima.
Ook de muis functie in windows is redelijk exact en accuraat.
Een typen van een brief is met dit bord niet aan te raden.

Standby tijd is ongeveer 3 weken.
Het opladen gaat voldoende snel.

Met dit toetsenbord kan de Mdia Center in en uit de slaapstand gehaald worden.
Ook het openen van de 'klep' haalt Media Center uit z'n slaapstand.

De diNovo Mini is een aanrader voor iedereen die naast zijn MCE afstandsbediening op zoek is naar extra functies.
Het is geen vervanger van een normaal toetsenbord maar een prima werkbare aanvulling voor in de huiskamer.

Heb jij ook een Logitech diNovo Mini?

Ik heb ook de DiNovo mini, met hetzelfde Bluetooth-probleem. Ik heb een andere dongle aangeschaft, van Apacer geloof ik, en nu verliest hij de verbinding nooit meer.. voor die 15 euro zou ik niet sukkelen :)

EDIT:

correctie, het is sitecom, namelijk deze

Bluetoothadapter

[Reactie gewijzigd door sinner2stroke op 2 juli 2008 16:06]

Maar opzich is dat natuurlijk wel vreemd bij een product als deze wat nou niet bepaald goedkoop is!
iemand ervaring in combi met een ps3?
Zie de andere review van dit apparaat (goed nieuws!).

Ook hier moet ik de titel anders lezen:
"Logitech diNovo, Mini review door Isra"

Wel jammer want er is toch wel een hoop te vertellen en te laten zien.
Een paar suggesties:
foto's
nauwkeurigheid muis
links- en/of rechtshandig
wat voor soort muis (optisch, bal, lazer, trackball, op ToBo)
Toetsaanslag
numeriek bordje, hoe opgelost
is Blue Tooth dongle ook voor andere apparaten te gebruiken (prototcol?)
de grootte van het ding
toepassingsgebied (is nl. erg klein dus speciale toepassing....)
de achtergrondverlichting
waarom deze combi, prijs is best hoog
enz., enz.

Jammer dat je dat allemaal hebt laten schieten, ik kan (a.d.h.v. productinformatie en de andere reviews deze lijst nog echt veel langer maken...)

Mijn advies:
Even een update.

/edit @ hieronder
was gewoon een typo, over Lammer heen gelezen. Als ik inhoudelijk wijzig zet ik dat altijd in de edit.

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 3 juli 2008 09:57]

Haha, ik zie dat je je reactie hebt gewijzigd. Jammer dat je Lammer niet hebt aangepast... :P
Die bluetooth problemen ken ik, heb zelf de dinovo media desktop laser, het grote broertje van jouw model. Hier raakt ie ook weleens de bluetooth verbinding kwijt met de setpoint drivers. Heb daarom tegenwoordig (sinds een jaar gok ik) geen setpoint meer geinstalleerd staan, met de standaard windows drivers doen (bijna) alle knoppen het prima. En bovendien geen gezeur met uitvallende tobo's en muizen.
vreemd, mijn mx5500 heeftnergens last van, met de setpoint drivers gewoon gesintalleerd.
Misschien leuk om even een fotootje erbij te doen van dit speeltje. Niet iedereen heeft direct een beeld bij dit apparaat. :)
Maq je PC vanuit USB wel een wake-up doen? Mijn ITX bordje mocht dat niet (stond gewoon in boekje en is soms in te stellen in BIOS). Je moet er nl voor zorgen dat er stroom op die poort blijft..
Vaak werkt een bios update dit probleem te verhelpen.
Wat is nu precies je toepassingsgebied met zo een klein toetsenbordje? Het lijkt mij helemaal niet zo lekker typen (hoewel een BB, PDA of MDA is nog veeeeeeel kleiner).

Kun je zo'n toesenbordje makkelijk in je binnenzak meenemen en dan bijv. gebruiken voor je N95, of is dat te veel van het goede gevraagd?
Ik denk dat als jij op de mobiel een Setpoint van Logitech kunt instaleren en je hebt BT dat je de ramplank kunt gebruiken. :)