Logitech diNovo Mini - Reviews

Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech diNovo Mini Review

zdDog 7 april 2008, laatste update op 7 april 2008, 1.866 views

Logitech diNovo Mini

Pluspunten

• muistracker
  • afstand
  • ergonomie
  • windows shortcuts

Minpunten

• switchen tussen PS3 en PC
  • backlite time-out niet in te stellen
  • geen eigen toetsen te programmeren
  • 30 dagen laadvermogen lijkt te hoog gegrepen
  • PC/PS3 knop en BT aanmelden onhandige plek
  • geen O,X,driehoek, vierkantje shortcuts voor PS3

Wat ik goed vind:

1) de muistracker werkt prima, wel even wennen, maar gevoeligheid is in te stellen

2) afstand is geen probleem, 10 meter wordt goed gehaald

3) ligt bij mij lekker in de hand(heb relatief wat kleine handen), vergt wel even wat spelend leren

4) alle shortcuts van windows werken, behalve die met functietoetsen (die heeft de Dinovo mini niet)

Wat beter kan:

1) ik ben in het gelukkige bezit van én een PS3 én een op mijn TV aangesloten laptop. Beiden werken feilloos, maar ik moet helaas het ene systeem afmelden om het andere te gebruiken/ aan te melden. Dat is ws. ook een manco van de PS3 die persé met een code wil aanmelden.

2) 'savonds in het donker typen met backlite gaat redelijk, tot je even te lang nadenkt, dan slaat de stroombesparing in en moet je op een toets drukken om deze weer terug te krijgen. Ik zou er een instelling van maken. De blauwgedrukte Fn functies zijn in het donker niet te lezen

3) er zijn in de setpoint software 3 voorgeprogrammeerde toetsen te herprogrammeren, maar je kunt geen toetsen zelf toevoegen (bv crtl+alt+m=outlook openen)

4) de 4 uur laden voor een maand gebruik is vast voor minder gebruik dan bij mij, ik kom zeker tot 1 uur gebruik (vol) per dag en dat berekent de setpointsoftware op 5 dagen gebruik

5) de knop voor BT aanmelden én die voor switchen PS3/PC zitten onder de motorkap, da's met wisselen lastig. Kunnen m.i. beter bovenop met een terugverende schuifknop o.i.d.
De Dinovo mini werkt op de PC ook in de PS3 modus goed (dus daar laat ik 'm in staan)

6) om de andere dag blijkt bij opstarten laptop het contact er niet meer te zijn; in de handleiding staat dat je dan de batterij er even uit moet halen, dan er weer in. Ja, dat werkt, maar waarom niet simpel een switch?

7) waar zijn de PS3 functies? de enige functie O= 'back' is de stopknop in de bovenbalk, maar X=bevestigen driehoek=opties en vierkantje=view heb ik niet gevonden; deze zijn m.i. onontbeerlijk voor de PS3

Op dit moment schrijf ik er de review mee. Dat er meer verbeterpunten zijn wil niet zeggen dat ik ontevreden ben, ik hoop dat de setpoint software nog iets bij kan schaven. ;)

• sony playstation 3
  • acer 5672 wlmi
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech diNovo Mini?