EVGA GeForce GTX 780 3GB NVIDIA Cooler Review

Err0rC0deX 29 mei 2013, 2.920 views

EVGA GeForce GTX 780 3GB NVIDIA Cooler

Pluspunten

• Maar weinig performance verlies t.o.v. de GTX Titan.
  • Veel goedkoper dan GTX Titan.
  • Mooi design en stille luchtkoeler voor normaal gebruik.
  • Goede overclocker.
  • Bouwkwaliteit is perfect en kaart voelt massief aan vooral door de koeler.

Minpunten

• Prijs (650 euro in mijn geval blijft veel geld)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Heb mijn 2 water gekoelde 7970's de deur uit gedaan en deze nieuwe Nvidia binnen gehaald en daarmee ga ik voor eerst in 8 jaar weer naar het groene kamp. Toen ik de doos opende verbaasde mij de verpakking wel want de kaart zit zonder statich zak gewoon in een plastic container geklemd i.p.v. van karton vormen of schuim en meerdere bescherm zakken. De SLI vingers van de kaart zijn beschermt met een ruberen dop.

In de doos zit een EVGA poster, een boekje met driver cd en zwart geslevede adaptor kabels voor 2 x molex naar 8pin en 2 x molex naar 6pin heel mooi maar voor dit soort kaarten lijkt mij dit zeer overbodig als je 650 euro voor een kaart over hebt moet je ook wel goede voeding kunnen kopen. Als laatste heeft EVGA er ook nog een badge met logo van EVGA erbij gedaan.

Kaart geinstalleerd in mijn Asus Maximus V Formula en Nvidia driver geinstalleerd. Overclocken met gpu boost 2.0 is wel compleet ander verhaal dan ik gewend was met mijn AMD kaarten je moet nu een max boost instellen en dan ervoor zorgen dat kaart het temperatuur limiet niet bereikt door fan profiel in te stelen.

Ik heb kaart tot 180mhz boost overgeclocked met alleen aanpassing in fanprofiel voor voltage verhogen wacht ik op mijn waterkoeling omdat met lucht 180mhz boost wel ongeveer het limiet is maar dat zal per kaart verschillen natuurlijk.

Heb nu een XSPC titan waterblock en backplate gemonteerd op de gtx780 en daarmee draait gpu idle op 25 graden en onder load met +200mhz overclock (effectief dus 1,2Ghz) 45 graden met max overvolt in evga percision (+36 mV effectief 1.2V).

Als er nog mensen zijn die specifieke test resultaten willen zien stuur gerust dm of laat reactie achter.

3dmark Firestorm

2x 7970 1100mHz core 1600mHz mem met waterkoeling:

3dmark 11

3dmark Vantage

AllBenchmark Catzilla

www.allbenchmark.com/showresult?lp=42986

2x 7970 1200mHz core 1800mHz mem met waterkoeling:

Games fps met 180mhz overclock.

FarCry 3 Blood Dragon 1440p Very High 4x AA

65 fps

Crysis 3 1440p Very High 4x AA

35 fps

BattleField 3 1440p Ultra 4x AA

75 fps

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 780 3GB NVIDIA Cooler?

Reviews door de redactie

standaard draait fan rond 30% ~ 40% wat niet hoorbaar is boven de 65% wordt het goed merkbaar en bove 75% is het echt luid maar t.o.v. van stock amd 7970 koeler is deze fan stuk stiller als je dB waarden wil kan ik dat vanavond ook meten.
Mooie Case heb je.. @Hugboss1985 GPU boost 2.0 is in de kaart geimplementeerd. Het is gewoon de manier hoe je overclocked en niet de tool waarmee.

Leuke review ErrorCodeX. Tnx
Ik heb nog geen tijd gehad om spel te spelen dus is moelijk te zeggen maar wat ik al gemerkt heb bij shogun 2 benchmark die heb laten lopen lijkt het beeld "smoother" dan mijn amd crossfire setup daarbij heb ik nu geen last van alle crossfire issues en ondersteuning problemen waarbij je crossfire niet effectief is en ik bespaar nu ook 300 watt aan stroom. Dus ja framerates zijn lager dan Crossfire / SLI setups maar weet nog niet hoeveel minder en wat voor invloed dat in speelbaarheid van games heeft. Dat ga ik vanavond uitzoeken.
Je hebt prijs en warmte & geluid op 3 sterren staan, maar noemt alleen prijs bij de minpunten, waardoor de 3 sterren voor warmte & geluid?

Wat voor scherm gebruik je erbij, op wat voor resolutie?

Waar heb je die 4770K vandaan :)?
ow dat is fout idd review is aangepast.
Heb een Intel 3770k op 4.5 Ghz met raystorm waterblok.

Tempratuur is snel een bottleneck voor overclocken op lucht met deze kaart tenzij je met fanprofiel gaat sjoemelen vandaar 3 sterren.
Geluid zou ik 4 sterren geven maar vindt temparutuur belangrijker.

Heb een Qnix QX2700 27" 2560x1440 oc naar 120hz monitor.
MIs je nu ook die 2 AMD kaarten Kwa performance?
Hoi man, dus dat was je plan ;) Mooie kaart hoor! Heb je ter vergelijk nog wat vantage of 3d11 scores erbij? Denk dat dat voor de meeste tweakers nog het meest herkenbaar is! Daarnast ben ik benieuwd wat mijn komodo haalt ;)
Zal vanavond alle benchmark progs die ik heb laten lopen en paar games spelen en dan resultaten daarvan aan review toevoegen.
Hoe is het geluid van de kaart?koeler?

[Reactie gewijzigd door Nivida_intel op 29 mei 2013 15:27]

Benchmarks en game resultaten toegevoegd en moet zeggen speelt stuk lekkerder dan crossfire setup. Morgen verwacht ik waterblok binnen dus dan kan ik max overclocken en nog meer benchmarks uitvoeren.
Heb je i.p.v. GPU boost 2.0 ook al eens MSI afterburner geprobeerd om over te klokken?