Specificaties HTPC, 1 interne bays - Bekijk alle specificaties

MS-Tech MC-1200SI Review

roydeg 28 mei 2013, 328 views

MS-Tech MC-1200SI

Pluspunten

• Mooie uitstraling kast
  • Afstandsbedinging werkt goed bij W7 media center / ook xbmc met MC plugin

Minpunten

• Power knop is wellicht zelf beter bij te solderen, de contactpuntjes dan
  • De voeding is mij slecht bevallen en moest een bequiet hiervoor invoegen
  • Rest is OK

Kwaliteit voeding Score: 1
Graag wilde ik een tijd geleden een htpc in elkaar zetten. Ik was lekker aan het zoeken geslagen naar geschikte kastjes. Ik zocht iets passends voor bij de receiver bijvoorbeeld. Deze combinatie heb ik vervolgens bij elkaar gevoegd:

Asus M4A88T-M 880G RGVS
D3 4GB 1333-999 K2 KV
AMD X2 II250 AM3 3000 BOX C3-S
MS-Tech MC-1200SI 350W üAT
Sharkoon System Fan P 70x70x1
SSD 60GB 275/285 Agility2 E OCZ
Asus 24x SA LS RW-24B3ST Bl
Antec PRO 92mm DBB

De MS-TECH kast leek mij extreem goed want de voeding zat er immers bij. Om een lang verhaal kort te maken bij het in elkaar zetten was ik zo blij als een kind totdat ik alles zeer nauwkeurig geinstalleerd had, de stekker op de voeding aangesloten had, en toen in het stopcantact had gedaan, ja toen ook de schakelaar van de voeding omgehaald... vervolgens de schakelaar van de kast aan de voorkant, ik hoorde een zoem en schrok mijzelf de indianenbibbers!!... ik rook de ergste lucht die een tweaker kan ruicken... ja het was nog erger dan verschroeide lijken.... het was electronica in overleden staat! Ik dacht direct aan al mijn kostbare hardware, zoals die ssd en dergelijke.... ik vervloekte die MS-TECH voeding zeker.... gelukkig boodt een beQuiet voeding van 350 watt mij extreem goede hulp... vanwege de specifieke afmetingen van de kast was die voeding de redding, maar het is klote want je moet weer een nieuw artikel halen... hoe dan ook, bidden en ja hoor alles werkte toen, met bequiet en de rest is dit een betaalbare htpc combinatie die degelijk zat is voor huis tuin en keukengebruikers. draait zowel windows als ook bijv ubuntu en xbmc en consorten gewoon snel door ssd.

Ik kan trouwens nog toevoegen, die vervanging die noodzakelijk was, aangaande die voeding, die BeQuiet 350 watt voeding bood mij tevens meer aansluitingsmogelijkheden dan de standaardvoeding. Zeker wat aangaat de SATA voeding etc. Maar goed. Je hebt hooguit 2 of 3 toevoer nodig, want je kunt niet meer in de kast bouwen. Ik beschouw deze als vol met een 2,5 ssd en een dvd speler/brander. verder heb ik nog een regelaar voor de CPU-fan erbij aangemonteerd, om het geluidsniveau versus hitteniveau te kunnen reglen, maar ik moet zeggen zelfs max is het geluid niet storend in een huiskamer. Ik heb geen temperaturen gezien boven de 50 graden celcius.

De afstandsbediening deed het naar mijn mening zeer goed in de mediacenter op windows 7. Maar ik vind persoonlijk de combinactie met die logitech k400 gewoon het best. Betaalbaar toetsenbord met lange batterijduur als je het off knopje goed toepast als je het niet gebruikt.

Zowel onder windows7 als onder ubuntu / XBMC uitvoer via HDMI en geluid via optical out, geen driver problemen ondervonden en geen bios update nodig gehad.

• AMD X2 II250 AM3 3000 BOX C3-S
  • Antec PRO 92mm DBB
  • Asus 24x SA LS RW-24B3ST Bl
  • Asus M4A88T-M 880G RGVS
  • D3 4GB 1333-999 K2 KV
  • Logitech K400
  • Sharkoon System Fan P 70x70x1
  • SSD 60GB 275/285 Agility2 E OCZ

Heb jij ook een MS-Tech MC-1200SI?

Je hebt dus één DOA gehad en keurt hier de voeding op af.
Ik heb er 2 gehad die het beide deden.

Vind dat we beide geen representatief beeld kunnen geven.

Verder staat er letterlijk niks in je review over de behuizing dat je niet kan achterhalen als je de specs opzoekt.

M.a.w.: Nutteloze review - als ik een -1 kon stemmen had ik 't gedaan.
En dat is niet beledigend bedoeld.

[Reactie gewijzigd door kakanox op 28 mei 2013 23:40]

Misschien even een afspraak maken met een arts...? Wat een opmerking zeg 8)7
Bedankt voor de reactie, maar het koste mij enige moeite de review erop te zetten. Ik waardeer je commentaar niet.
Bekijk het even vanuit de kant van de lezer en wat voor informatie die uit jouw review haalt. Daar zijn reviews namelijk voor, dit lijkt meer op een blog (en - zoals Robsta86 correct opmerkt - met een nogal luguber tintje).

Lees je anders even in voor je zomaar je eerste review online gooit.

De mijne zijn ook niet super, maar hebben altijd enig nut voor een potentiële koper.