Specificaties 2.0-kanaals met 80W versterker - Bekijk alle specificaties

Onkyo TX-8050 Zilver Review

perinea 28 mei 2013, laatste update op 28 mei 2013, 1.296 views

Onkyo TX-8050 Zilver

Pluspunten

• De features!!!

Minpunten

Pas enkele dagen in het bezit, samen met nieuwe speakers, dus vind het oneerlijk om wat over geluidskwaliteit te zeggen.. Ik kan op dit moment wel veel zeggen over de features (en deze info miste ik nog voor m'n aankoop):

Installatie (features) makkelijk;
Ik heb geen pc hoeven aanraken (wellicht omdat ik al poorten op de router had openstaan i.v.m. NAS). Aansluiten op het netwerk met de LAN-kabel (kan ook via wifi) en zodra je de remote app hebt gedownload hoef je al niks meer te doen (die trouwens ook werkt op de IPAD!); NAS wordt automatisch gevonden. Internetradio (vTuner), Spotify: het werkt meteen... (wel even je Spotify-inlog-gegevens invoeren; dat moet dan wel via de receiver)

De features-set is super: Wat ik gebruik van de mogelijkheden werkt:
- DLNA; dus ik kan rechtstreeks muziek streamen van m'n NAS (synology) of van m'n tv (Samsung Smart tv)
- Er bestaat een (ipad/iphone/...) remote app waarmee ik de receiver kan aansturen. Er zijn 2 versies van de remote app; beide werken bij mij.
- Spotify werkt prima (met name goed te besturen m.b.v. de remote app)
- Internetradio (vTuner) werkt ook prima

Meer info over de remote app (Onkyo Remote 1 & 2):
Voordeel van de remote app, is dat (aangezien de receiver in een tv-meubel staat), ik de deurtjes kan dichthouden (nog niet getest of het dan te warm wordt..); alleen het aanzetten van de receiver kan niet via de app. Uit wel...

Keuzes remote app qua input:
- BD/DVD
- TV/CD
- PORT
- NET
  • vtuner internet radio
  • last.fm internet radio (ID en password nodig)
  • napster (ID en password nodig)
  • my favorites
  • dlna (dan muziek afspelen van bijv. NAS of TV)
- USB

Keuzes remote qua geluid
- harder en zachter en uit
- pure audio
- direct
- stereo

• Apple Ipad (1)
  • Boston Acoustics A 360 (Wit)
  • Samsung Smart TV UE46D7000
  • Synology Disk Station DS411

Heb jij ook een Onkyo TX-8050 Zilver?

Inmiddels al kans gehad om het geluid te testen? ;)
Ik heb hem zelf ook en het geluid is goed (zeker gezien de prijs). E.e.a. is natuurlijk sterk afhankelijk van de receiver-luidspreker combinatie, maar met mijn Driade 81's klinkt ie mooi zuiver/natuurlijk.

Persoonlijk ben ik niet zo te spreken over het bedieningsgemak. Ik heb analoog de deur uit gedaan, dus alles komt binnen via mijn interne netwerk (ook radio). De Onkyo 2 app is dan een must; met de knoppen op het apparaat is een zender instellen bijna niet te doen. Met de app wel maar ook daar moet je door een aantal menuutjes voordat je bijvoorbeeld verder kunt naar de volgende voorgeprogrammeerde zender.
Via de web interface is er niets (nuttigs) te regelen.

Verder belangrijk minpunt: helaas geen AirPlay!