Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 300Mbps - Bekijk alle specificaties

Linksys RE2000 Review

chatbuzz 24 mei 2013, laatste update op 24 mei 2013, 3.508 views

Linksys RE2000

Pluspunten

• Geen

Minpunten

• Configuratie is niet af te ronden
  • Support is slecht
  • Kost je de hele avond
  • Geen resultaat

Beheerbaarheid Score: 2
Helaas apparaat niet werkend gekregen. Na twee uur support en een webex sessie nog geen resultaat. Product gaat terug naar de winkel. Support van Linksys laat ook te wensen over. Arrogant en kortaf.

Na het apparaat uitgepakt te hebben en van stroom te hebben voorzien heb ik de installatie wizar opgestart (eerst maar de dummy manier) De wizard vraagt om mijn settings van mijn wifi netwerk en blijft vervolgens hangen.

Dan maar de techneuten manier via de webinterface. Settings opgegeven en op connect geklikt. Ook hier blijft de interface hangen. Hierna wel een connectie met het netwerk maar geen internet verbinding. Ook het IP adres klopt niet.

Heel veel ellende met dit apparaat gehad en na twee uur Linksys support a 20 cent per minuut nog twee uur verder geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Ik ga dit apparaat terug brengen naar de winkel. Ben er compleet klaar mee!

Ik adviseer dit geval dan ook niet. Sterker nog na de firmware update van mijn EA6500 vorige week heb ik niet zoveel vertrouwen meer in het merk Linksys. ook hier heb ik de nodige problemen gehad en heb ik een roll back gedaan van de firmware.

Ellende ik ga op zoek naar een ander merk voor mijn Wifi. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

• EA6500

Heb jij ook een Linksys RE2000?

Dus ipv om te ruilen om uit te sluiten dat je net die ene defecte had gekregen, besluit je maar het product te retourneren en de hele RE2000 serie waardeloos te noemen.

Slechte review dus want het enige dat we nu kunnen concluderen is dat je toch echt wellicht een defect exemplaar had.
Even voor de goede orde. Heb de boel omgeruild voor een Apple Airport Extreme en een Apple Airport Express en werk nu naar volle tevredenheid op Wi-Fi binnen enkele minuten geconfigureerd. Ook de mogelijkheden van Apple zijn vele malen geavanceerder. Features gelijk aan de EA6500n en de RE2000 maar veel beter ge´mplementeerd. Ben enthousiast!!
Lol, dit is geen review....dit is laten zien dat je echt niet weet wat je aan het doen bent!
De cd gebruiken met wizard voor installatie...en dan je reactie nog " Ook de mogelijkheden van Apple zijn vele malen geavanceerder."

Ik heb inmiddels meerdere re1000 en re2000 geinstalleerd, ze werken allemaal prima doen precies waarvoor ze zijn gekocht.

Zoals in de eerste reactie al aangegeven werd "defect exemplaar" zou zeker kunnen, dan had je hem ff om moeten ruilen ipv. een product zo'n score geven omdat jij er niet mee kunt omgaan.
@ The BlendMaster. Vraagje. Sindskort overgestapt naar Ziggo. Signaal vanuit meterkast is te zwak dus Linksys re2000 er tussen gezet voor beter bereik. Op laptop en printers werkt deze als een tierelier, maar op mijn iPad, iPhones en AppleTV is de verbinding erg onstabiel geworden. Heb jij suggesties?
Heb eigenlijk hier thuis alleen ervaring met 1 ipad2 die werkt prima op 2.4ghz, heb zelf ook ziggo maar nog geen wireless modem heb er een e4200 van linksys tussen zitten.
Heb je verschillende freqenties getest?
Eventueel een keer andere wpa2 security instellen als test.
En zorgen dat die re2000 zelfde instellingen als de ziggo router gebruikt, ik heb zelfde SSID en passwords. (je kunt ook een ander password instellen voor de re2000)

Natuurlijk wel raar dat het alleen met apple (ios) gebeurt en niet met andere besturing, zou zeggen dat een simpele google search wel wat oplossingen zou bieden maar niet dus...
Ik heb de RE2000 ook in gebruik in combinatie met een EA3500 router. In het begin liep het allemaal vlekkeloos, maar in eens leek de RE2000 dood en deed ook niets meer.
Ondertussen ben ik er al uren mee bezig om op enige manier het apparaat aan de gang te krijgen en vervolgens weer juist te configureren.
Tot nu toe lukt het totaal niet, hoewel ik diverse verschillende situaties voorbij heb zien komen.
- Wel toegang tot de extender, geen toegang
- Extender valt uit -> stroom eraf en weer erop -> extender blijft netjes aan
- Interface hapert enorm. De ene keer kom ik verder dan de andere keer. Hangt vaak.

Verder is het mooi een Dual-Band (2,4 en 5GHz band) extender, maar helaas wordt maar 1 band versterkt. Misschien logisch, maar ik had verwacht dat deze juist twee banden zou versterken.

Uiteindelijk dus totaal ontevreden over dit product. Ik klungel dit weekeinde nog even aan en anders gaat kijk ik of ik via RMA deze terug kan sturen, hopende dat het een exemplarisch probleem is.
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. RE2000 in combinatie met en EA6500. Eerste setup geen probleem. na een week viel de verbinding weg en wat ik ook probeerde; resetten was niet mogelijk. Apparaat retour leverancier en nieuw exemplaar ontvangen. Na een week hetzelfde verhaal. Na een reset van de router was er wederom geen verbinding met de RE2000 en resetten van de RE2000 is weer niet mogelijk. Het groene LEDje blijft knipperen...
Iemand suggesties?
Ga ook dit exemplaar anders terugsturen en voor een ander merk kijken.
Nee, niet exemplarisch. Apparaat schiet in een Boot-loop. Weinig aan te doen. Op het Linksys forum zijn er een boel mensen die er last van hebben. Ik heb er ook 2 versleten. Die 3e komt er niet.
Ondertussen mijn RE2000 weer ingeleverd (RMA) en ik krijg mijn geld retour gestort. Nu maar eens zoeken naar een Engenius Router en AP om mijn probleem op te lossen.
Ik ben inmiddels ook al aan mijn 3e RE2000 toe, elke keer werkt hij 1 a 2 weken en stopt er daarna mee. Lampje op de RE2000 gaat staan knipperen en vervolgens is er geen leven meer in te krijgen. Ook de resetknop geeft geen uitkomst... :(
Ik heb maarliefst viermaal een RE1000 verkocht (zijn broertje) en bij 3 mensen heeft hij problemen gegeven. Instabiele toegang en vaak wegvallende toegang en 1 apparaat zelfs omgeruild doordat hij op een gegeven moment helemaal niet meer aanging.