Linksys RE2000 Review
Helaas apparaat niet werkend gekregen. Na twee uur support en een webex sessie nog geen resultaat. Product gaat terug naar de winkel. Support van Linksys laat ook te wensen over. Arrogant en kortaf.
Na het apparaat uitgepakt te hebben en van stroom te hebben voorzien heb ik de installatie wizar opgestart (eerst maar de dummy manier) De wizard vraagt om mijn settings van mijn wifi netwerk en blijft vervolgens hangen.
Dan maar de techneuten manier via de webinterface. Settings opgegeven en op connect geklikt. Ook hier blijft de interface hangen. Hierna wel een connectie met het netwerk maar geen internet verbinding. Ook het IP adres klopt niet.
Heel veel ellende met dit apparaat gehad en na twee uur Linksys support a 20 cent per minuut nog...
Pluspunten
Geen
Minpunten
Configuratie is niet af te ronden Support is slecht Kost je de hele avond Geen resultaat
Eindoordeel
Na het apparaat uitgepakt te hebben en van stroom te hebben voorzien heb ik de installatie wizar opgestart (eerst maar de dummy manier) De wizard vraagt om mijn settings van mijn wifi netwerk en blijft vervolgens hangen.
Dan maar de techneuten manier via de webinterface. Settings opgegeven en op connect geklikt. Ook hier blijft de interface hangen. Hierna wel een connectie met het netwerk maar geen internet verbinding. Ook het IP adres klopt niet.
Heel veel ellende met dit apparaat gehad en na twee uur Linksys support a 20 cent per minuut nog twee uur verder geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Ik ga dit apparaat terug brengen naar de winkel. Ben er compleet klaar mee!
Ik adviseer dit geval dan ook niet. Sterker nog na de firmware update van mijn EA6500 vorige week heb ik niet zoveel vertrouwen meer in het merk Linksys. ook hier heb ik de nodige problemen gehad en heb ik een roll back gedaan van de firmware.
Ellende ik ga op zoek naar een ander merk voor mijn Wifi. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.
Reacties (11)
Slechte review dus want het enige dat we nu kunnen concluderen is dat je toch echt wellicht een defect exemplaar had.
De cd gebruiken met wizard voor installatie...en dan je reactie nog " Ook de mogelijkheden van Apple zijn vele malen geavanceerder."
Ik heb inmiddels meerdere re1000 en re2000 geinstalleerd, ze werken allemaal prima doen precies waarvoor ze zijn gekocht.
Zoals in de eerste reactie al aangegeven werd "defect exemplaar" zou zeker kunnen, dan had je hem ff om moeten ruilen ipv. een product zo'n score geven omdat jij er niet mee kunt omgaan.
Heb je verschillende freqenties getest?
Eventueel een keer andere wpa2 security instellen als test.
En zorgen dat die re2000 zelfde instellingen als de ziggo router gebruikt, ik heb zelfde SSID en passwords. (je kunt ook een ander password instellen voor de re2000)
Natuurlijk wel raar dat het alleen met apple (ios) gebeurt en niet met andere besturing, zou zeggen dat een simpele google search wel wat oplossingen zou bieden maar niet dus...
Ondertussen ben ik er al uren mee bezig om op enige manier het apparaat aan de gang te krijgen en vervolgens weer juist te configureren.
Tot nu toe lukt het totaal niet, hoewel ik diverse verschillende situaties voorbij heb zien komen.
- Wel toegang tot de extender, geen toegang
- Extender valt uit -> stroom eraf en weer erop -> extender blijft netjes aan
- Interface hapert enorm. De ene keer kom ik verder dan de andere keer. Hangt vaak.
Verder is het mooi een Dual-Band (2,4 en 5GHz band) extender, maar helaas wordt maar 1 band versterkt. Misschien logisch, maar ik had verwacht dat deze juist twee banden zou versterken.
Uiteindelijk dus totaal ontevreden over dit product. Ik klungel dit weekeinde nog even aan en anders gaat kijk ik of ik via RMA deze terug kan sturen, hopende dat het een exemplarisch probleem is.
Iemand suggesties?
Ga ook dit exemplaar anders terugsturen en voor een ander merk kijken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/10069/neutron1.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/722/crop577cf817e1f9e_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/298973/crop5d0e4445a4e7e.jpeg?f=community)
/u/201305/Pig.png?f=community)