Specificaties 16" (1920x1080), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 6920G-834G32BN Review

marcelt 19 juni 2008, laatste update op 19 juni 2008, 3.353 views

Acer Aspire 6920G-834G32BN

Pluspunten

• Zeer compleet
  • Werkt out of the box
  • Snel
  • Scherm
  • geluid
  • hdmi
  • tv tuner

Minpunten

• Cardreader
  • 5400 schijf
  • heel veel meuk
  • ongebruikt geheugen (> 3GB)

Vandaag dit model ontvangen, heb dus inmiddels al 1 avond ervaring :*) . Kortom, dit wordt een korte review van een eerste indruk.

Eerst zitten twijfelen tussen 16" en 18,4", uiteindelijk gekozen voor 16". Hoewel de Aspire niet echt bedoeld is om veel mee te sjouwen, is het voor die enkele keer (vakantie) toch wel handig dat het enigzins draagbaar is (18,4 is echt een bakbeest).

Eerste indruk na het openmaken: mooi maar behoorlijk bling-gehalte (smaken verschillen), 'laag scherm' (16:9), glinstering in scherm, glad toetsenbord (went snel), touchpad voelt super, teveel stickers.

Systeem is echt heel compleet en naar mijn bescheiden mening is er op dit moment niet echt een concurrent die hier op prijs/prestatie mee kan concurreren.

Installatiekaart ontbrak bij mij, maar die heb je ook niet echt nodig. Aanzetten, 40 minuten wachten, en je hebt een compleet werkend systeem onder Vista. Ondanks dat het weer behoorlijk wat tijd kost om veel overbodige acer-en andere -meuk te verwijderen, moet je Acer nageven dat dit proces 100% foutloos verloopt. Wellicht dat ik later voor een kale installatie ga, maar voorlopig loopt het allemaal vrij soepel.
Overigens is de handleiding erg beperkt op het gebied van de hard-en soft-ware. Userguide op PC is iets uitgebreider, maar het houdt niet echt over.

Eerste actie was natuurlijk de bijgeleverde Blu-Ray Demo-schijf bekijken...Dit werd geen teleurstelling, echt indrukwekkend beeld en voor notebook-normen ook behoorlijk geluid.
Ook het aansluiten van de DVB-T antenne en het bekijken van de opbare netten met de direct werkende afstandbediening in het voorgeinstalleerde Windows MediaCenter liep als een zonnetje.

Dan nog even wat oud-hollands klagen:
- cardreader zit op onmogelijke plek
- kijkend naar overige componenten, hoort hier eigenlijk een 7200 rpm in ipv van een 5400
- CineDash (multimedia besturing op links) ziet er aardig uit, maar ik schat kans hoog in dat ik hier niet veel gebruik van ga maken (categorie gadget)
- sluiten van BD-la gaat wat lastig (door 'overhangend' toetsenbord).

Om misverstanden te voorkomen, tot op dit moment ben ik zeer tevreden over deze aanschaf _/-\o_

Nu nog wat meer aanhangers op GOT om het lief en leed te delen.

Heb jij ook een Acer Aspire 6920G-834G32BN?

In ieder geval kun je je ervaringen al delen met markiedeweert (review). (samen een draadje opzetten :) )

Uit zijn review haal ik dat het om een 32 bits Vista installatie gaat (daardoor begreep ik ook je opmerking over het geheugen).

De negatieve eigenschappen die Markie maakt (backlight, matig toetsenbord) kun je die delen, of heb je de laptop daar nog te kort voor om daar een mening over te vormen?

Is het overigens mogelijk om een andere Windows-versie en HD te kiezen, of is het een product "as-is". Hetgeen toch altijd jammer is als je zo'n mooie laptop koopt en welke net op een paar puntjes niet helemaal voldoet. Hoewel, volgens de prestatietest de HD wel in lijn ligt met de rest van het machien.

Voor een eerste indruk een leuke review. Ik hoop wel dat je de review in de toekomst wat uitbreidt met wat meer technische data en ervaringen.

Heel veel succes met je laptop

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 19 juni 2008 11:19]

Dank voor je reactie. Draad bestaat al, maar wordt nog niet echt intensief bezocht. Inderdaad wat last van backlight, maar is voor mij persoonlijk geen groot issue.
Ik ga ervan uit dat een ieder de technische specificaties via Pricewatch of Acer achterhaald.
In de serie van de 6290G bestaan 3 varianten waarvan deze (834G32BN) de meest complete (T8300, tv-tuner,...) is. Eea is dus niet volledig naar je hand te zetten. Op termijn zal ik er zelf wel een snellere schijf in plaatsen.
Kan je me zeggen hoe de DVBT tv ontvangst is met de bijgeleverde antenne,kan je tv kijken tijdens het rijden in vb mobilhome;auto of trein?
Sorry daar heb ik geen ervaring mee, en ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn gaat gebeuren. Binnen is ontvangst prima.
He mooi, nog een review! Jouw prestatieindex ligt 0,1 punt hoger dan de mijne! Wel frappant met exact hetzelfde systeem.
Dit zit hem in de bureaubladprestaties voor windows Aero.
Overigens liggen de geheugenbewerkingen per seconde bij jou ook 0,1 punt hoger.
Ik heb ook even een vraag: Is jou scherm echt 1920x1080P?
Hier kan zelfs bij laptops van hetzelfde serienummer verschil in zitten namelijk, en dit was voor mij persoonlijk belangrijk.

@Carbonron: Dergelijke tv-tuner is niet geschikt voor mobiel gebruik. Je hebt dan in principe een buitenantenne nodig. Ik heb hier in mijn omgeving aardig goed bereik met digitenne, want gebruik het al bijna 4 jaar, maar op de laptop is de ontvangst niet echt goed. De antenne moet je heel nauwkeurig plaatsen. Als je hem een centimeter verplaatst kan dat al een groot verschil maken. Dat zegt denk ik wel voldoende.

Ik ga vanmiddag een nacht naar Sneek trouwens en overnacht daar. In dat appartement is geen tv dus ik neem hem wel mooi mee. Daar is het dan wel handig voor, zo'n tv kaart.
Mijn scherm is echt 1920x1080
Hoi,ik woon in Maasmechelen,Belgie en kan hier echt niks ontvangen via dvb t.Alles gedaan antenne ingeplugd,mediacenter gestart,land en postcode ingegeven(voor de gids die dan gedownload wordt) enz.....alles wat ie vraagt,kanalen scannen en niks gevonden,ook als ik nederland selecteer en kanalen zoek(woon aan de grens)niks gevonden.
Doe ik iets verkeerd????

Bedankt Ron
Ter verduidelijking heb de Acer Aspire 6920G-834G32BN dus ook aangeschaft!
Handiger om dergelijke vragen op GOT te plaatsen.