Xiaomi Mi-Two S 16GB Review

Rienspy 11 mei 2013, laatste update op 11 mei 2013, 2.994 views

Xiaomi Mi-Two S 16GB

Pluspunten

• Erg goede prijs/kwaliteit
  • MIUI is zeker een meerwaarde
  • Erg responsief en intuÔtief

Minpunten

• Kleine accucapaciteit
  • Komt standaard met witte cover
  • Sommige apps in het chinees
  • Wordt enkel in AziŽ verkocht, je hebt mogelijk importtaks

De Xiaomi M2S is een Chinese high-end smartphone die erg betaalbaar is. Je kunt al een M2S met 16GB intern geheugen bestellen voor 300 euro. Omdat de telefoon enkel in AziŽ wordt verkocht kan het soms moeilijk zijn om de Xiaomi ook effectief bij jouw thuis te krijgen. Ikzelf moest van DHL nog 17 euro betalen aan importtaksen zodra deze in BelgiŽ terechtkwam. (Na even online te betalen kreeg ik de telefoon wel 's anderendaags aangeboden aan mijn voordeur). In totaal heb ik §360 euro moeten betalen, maar ik had slimmer kunnen zijn en zeker 20 euro goedkoper kunnen zijn door in een andere webshop te kopen. De telefoon is dan echter nog altijd super goedkoop voor de prijs die je krijgt. Ik heb even een video review gemaakt (wel in het Engels, het is o.a. voor een wedstrijd om een accessoire te winnen):

Er zijn wel enkel foutjes in de review gekropen: de 32GB versie van de Xiaomi M2S heeft een 13 megapixel camera, en de accu heeft een capaciteit van 2000mAh i.p.v. 200mAh.

Om deze telefoon te gaan gebruiken mag je wel niet bang zijn van woorden als rooten en flashen, alhoewel het redelijk makkelijk is om een nieuwe ROM te installeren en root acces te krijgen (eigenlijk is de telefoon al gerooted) moest ik toch wel even zoeken hoe ik de telefoon nu moest flashen. Voor personen die leek zijn op dat gebied zou dit problemen kunnen geven. Xiaomi heeft echter een erg goede support, zo zijn er fora zoals http://miuiandroid.com/ die je kunnen uit de nood helpen moest je problemen met iets krijgen.

De capaciteit van de accu vind ik persoonlijk wat tegenvallen, nu moet ik elke avond mijn gsm opladen wanneer ik die gemiddeld gebruikt heb gedurende de dag. Het zou handig zijn moest de telefoon van de eerste keer komen met een 3000mAh batterij...

Maar eigenlijk is dit een telefoon die een zeer goede prijs/kwaliteit heeft, het is zijn prijs zeker waard en ik kan hem aan iedereen aanbevelen!

Heb jij ook een Xiaomi Mi-Two S 16GB?