Specificaties 4,7" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC One 32GB Zilver Review

windows2012 11 mei 2013, 914 views

HTC One 32GB Zilver

Pluspunten

• Design
  • Camera
  • Sense 5
  • Beeld
  • BoomSound

Minpunten

• Accuduur
  • De minimale gap

Ik kon zelf wel een goede upgrade gebruiken, en als trouwe HTC gebruiker ging mijn voorkeur dan ook weer opnieuw uit naar een HTC. Ik had hiervoor een HTC Desire. Dit is een wereld van verschil tussen beide telefoons. Omdat ik in een telecom winkel werk weet ik wel hoe de nieuwe One series van HTC werken. Toen kreeg ik de kans om de HTC uit te testen bij Tweakers. Deze kans kon ik dus zeker niet laten liggen. Ik was in ieder geval al van plan om de HTC One te bestellen en toen hoorde ik dat ik hem mocht hebben als ik een review schreef. Dus dit was de ultieme kans om de HTC One in mijn bezit te krijgen.

Wat valt mij als eerste op?

Het uiterlijk van de One. HTC heeft het volledig omgegooid door aluminimum onderdelen te gebruiken. De behuizing is zeer strak. Zelf heb ik de HTC One S ook vaak in de handen gehad en mee gewerkt. De HTC One is een stuk mooier gebouwd en geeft een veel ander beeld aan het toestel. Hier heeft HTC zeker punten mee gescoord. Ook ligt het toestel zeer goed in de hand door de ronding aan de achterkant. De Touch screen is goed te gebruiken. Wat mij nog meer opviel is het scherm. Het scherm geeft een zeer helder en kwalitatief goed beeld. Dat is 1 van de sterke punten aan deze telefoon.

BoomSound

Dit is het beste, mooiste, zuiverste en helderste geluid wat ik ooit uit een telefoon heb gehoord. Dit heeft HTC super goed gedaan door BoomSound erin te implementeren. Het heeft een zeer goede kwaliteit. Ook het opnemen op een festival gaat super goed. Als je dit terug luistert hoor je niks geen gekraak of geruis. Als ik dit met een Desire of One S zou doen hoor je duidelijk het verschil met de nieuwe One.Met het bellen hoor je de persoon heel luid en duidelijk. Ook de persoon waar je mee belt hoort je luid en duidelijk. Het heeft het beste geluid op dit moment in een telefoon!!

Camera en Galerij

Marc Moons van HTC gaf aan dat HTC zich op 2 punten wil onderscheiden van de concurrentie. Met het geluid en met de camera. Met het geluid is dat zeker gelukt en met de camera ook. De camera is goed genoeg voor overdag. Maakt goede, scherpe en duidelijke foto’s. In het donker is de camera zeer goed. De meeste camera’s maken in het donker slechte foto’s. de foto’s zijn dan te donker of net juist overbelicht. Dat is bij de camera van de nieuwe One niet het geval. De galerij is een beetje een rommeltje. De foto’s van je facebook vrienden zie je ook in je galerij. Ook is het jammer dat je foto die je verstuurd via whatsapp ook nog in je whatsapp images map komt. Je krijgt dus sommige foto’s dubbel. Apple heeft dit beter geregeld door geen map met whatsapp images te maken. Hoop dat dit nog verbeterd gaat worden.

HTC ZoŽ

HTC ZoŽ heeft heel veel functies. Zo maakt die een filmpje van de foto’s die je die dag hebt gemaakt. Hierbij maakt die zelf leuke effecten en een leuk muziekje erbij. Ook kan je gewoon complete foto’s bewerken. Zoals iemand op een achtergrond van een foto weg laten halen. Ook kan je gezichten en dergelijke aanpassen. Mensen kan je zelfs laten glimlachen. Ook het maken van soort van actie foto’s is een optie. Al met al heel veel functies die ik nog niet allemaal heb kunnen testen.

Software

Als je het toestel voor het eerst gebruikt moet je toch wel even wennen aan HTC Sense 5. Dit komt ook mede door BlinkFeed. Je moet even wennen en je moet weten waar alles zit. Dit is mijn eigen ervaring. BlinkFeed is een leuke eigenschap. Alleen jammer dat er nu nog niet zoveel is wat je er in kan laten zetten. Ook is het een minpuntje dat die het niet zelf vernieuwd. Dat verwacht je wel met een applicatie als BlinkFeed. Zelf ga ik naar Facebook of Twitter via de gewone app. Ik weet dus niet of ik dit veel ga gebruiken. Het HTC Sense 5 vind ik wel een verbetering. Het heeft een helemaal nieuwe look gekregen. Vind dit zelf erg mooi.

De Accuduur

Als ik met me telefoon om ga zoals ik dat altijd doe dan is de accu leeg aan het einde van de avond. Wat doe ik dan met de telefoon: Social Media. Elk kwartier even op Facebook en Twitter. De hele dag door Whatsappen. Uurtje per dag muziek luisteren. Dit vind ik wel een minpuntje van de telefoon.

Bouwkwaliteit

Hier is veel over gesproken. Er zijn veel verschillen op de telefoons. Ik heb het dan over de gaps. De gaten tussen het aluminimum en het plastic aan de boven en onder kant. De ene kan er makkelijk een a4 papier tussen stoppen en de andere heeft bijna geen gap. Bij mij is dat laatste het geval. Overigens vind ik dit niet storend dus zal mijn telefoon dan ook niet ter reparatie aanbieden.

Ik vind het op dit moment de beste telefoon die er is. Ik heb met Galaxy S4 en de Xperia Z al even gespeeld maar dat vind ik het net niet. Elke keer als ik me HTC One weer vast heb gaat er een gevoel door me heen van WOW!! Het is een telefoon die zijn geld zeer waard is. Het Design is verre weg beter dan die van zijn concurrentie. Ook is Sense 5 een goede vernieuwing. En voor §700,- heb je een zeer goede en super telefoon!!

Heb jij ook een HTC One 32GB Zilver?