Specificaties Small form factor, 4 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Lian Li PC-Q11B Review

Kraz 11 mei 2013, laatste update op 11 mei 2013, 689 views

Lian Li PC-Q11B

Pluspunten

• Afwerking
  • Uitstraling
  • Goede handleiding

Minpunten

• Modbaarheid (te verwachten met ITX)
  • Airflow
  • Ruimte eventuele VGA kaart is klein.

Voor een hobbyprojectje was ik op zoek naar een kleine Mini ITX kast.
In eerste instantie had ik de Coolermaster Elite 120 in gedachten vanwege de prijs, maar toen ik deze realtime zag vond ik de afwerking dusdanig tegenvallen dat ik verder ben gaan kijken.

In mijn geval wil het oog ook wat dus ben ik voor de iets duurdere Lian Li PC-Q11B gegaan.

*Foto op Tweakers klopt inmiddels niet meer; De aansluitingen aan de voorkant zitten precies andersom. (powerknop boven, USB3 onder)

De reden hiervoor is dat mijn 'normale' PC kast ook een LianLi is en deze me erg goed bevalt.
Ik heb nog even getwijfeld tussen de PC-Q08 en deze, maar nadat ik de Q11B in het echt zag was ik verkocht. :9

De uitstraling van deze kast is gewoon heel erg goed.
Het aluminium is mooi afgewerkt en nergens vind je scherpe randjes. Er zit een duidelijke omschrijving bij hoe de kast in elkaar gezet dient te worden.
Als je dit stappenplan (Stappenplan?...ja, stappenplan!) netjes volgt ondervind je met het inbouwen vrijwel geen problemen.

Uiteraard wel van tevoren rekening houden met de betreffende hardware die je erin gaat zetten. Met name de CPU cooler is een detail. ;)

Wat me ook opviel was dat de schroeven van redelijke goede kwaliteit waren. Normaal gesproken draai je deze al snel kapot, maar degene die erbij zaten waren goed. Je krijgt zelfs een paar schroefjes extra! :o (ok ok...kost ze 2 cent, maar toch)

Het inbouwen van alle onderdelen viel me reuze mee en heb weinig echte minpunten aan de kast kunnen ontdekken. Met een beetje 'zoeken' kom ik op 2 punten; Modbaarheid en Airflow
Uiteraard is dit van tevoren te verwachten met een ITX kast.

Ook het openmaken van de kast gaat wat lastiger. De zijkanten kun je apart loshalen en dit gaat d.m.v. het losschroeven van 8 kleine (zwarte) schroefjes. Iets meer werk dus dan normaal, maar normaal gesproken doe je dit toch niet dagelijks.

Heb jij ook een Lian Li PC-Q11B?