Specificaties 4,7" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC One 32GB Zilver Review

Uzuhl 9 mei 2013, 444 views

HTC One 32GB Zilver

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Snelheid
  • Geluid

Minpunten

• Afwerking
  • Blinkfeed

Mijn Iphone was toe aan vervanging, en omdat ik de Iphone na 2 generaties wel zat was ging ik op zoek naar een alternatief.

Ik werd voorgeschoteld met een snel stijgende Windows Phone, of het stabiele Android met de mogelijkheid om veel zelf aan te passen.

Inleiding.
Uiteindelijk kreeg ik van mijn baas een Nokia Lumia, dus de kon ik van mijn lijstje schrappen, en bleef de Android over.
Als snel viel mijn oog op de HTC one, een prachtig toestel, dat toch een kop loper was qua Android toestel.

Het vervolg kennen jullie nu onderhand wel, in de loting kreeg ik de mogelijkheid om naar Tweakers te komen en dit monster te testen.

Afin, na een fijne avond testen en de zeer plesante boodschap het toestel te mogen houden, kreeg ik het toestel 2 weken later binnen.

Het eerste wat mij opviel was het frontje, dit was zeer slecht afgewerkt voor een toestel ter waarde van bijna 800 euro.
Hij zat er schuin op, waardoor er dus vuil achterbleef hangen, en op het moment dat hij mijn broekzak in ging bleef hij hangen waardoor er dus beschadiging opliep.
Maar goed, dit is een alreeds bekend verhaal en wij komen voor vervanging in aanmerking.

Toen begon het testen van de belangrijkste functionaliteiten van de HTC one.
De dus gepromote onderdelen zoals Blinkfeed, Boomsound Zoe ect.

Blinkfeed.

Nou moet ik zeggen dat ik het een leuke toevoeging vind. Een leuke.
Het bied geen extra's vind ik persoonlijk, als ik mijn Facebook berichten wil lezen, of een Twitter wil replyen, dan doe ik dit gewoon door naar de app zelf te gaan, en niet door dit snel even te bekijken op mijn Blinkfeed.
Nu moet ik zeggen dat ik de Tweakers.net feed wel een leuke toevoeging vind omdat dit gewoon fijn leest.
Al met al, een leuke toevoeging, maar dit moet niet de basis zijn van je start scherm.

Boomsound.
Ik heb zelden zo een fijn geluid uit een telefoon gehad.
Nou moet ik zeggen dat ik ook zelden dus muziek op de speakers van mijn telefoon luisterde door die reden.
Nu wil ik wel eens een muziekje aanzetten tijdens bepaalde momenten - terwijl ik buiten even aan het roken bent ect.

Zoe.
Ja om eerlijk te zeggen, ook weer een leuke toevoeging, maar als ik een video wil maken, maak ik een video opname.

Sence-Voice.
Het telefoneren is een stuk duidelijker geworden.
Misschien is dit ook wel stukje placebo effect, maar qua geluid is de HTC one een overduidelijke winnaar in de smartphone catogerie.

Conclusie.

Het is een aardige investering, maar het is je geld waard.
De slechte afwerking was gelukkig slechts een kleine batch, en degene die hier last van hebben krijgen de mogelijkheid hem op te sturen.
Het is een pracht toestel, met een robuust karater, helaas dat door het metalen frame je mobiel na effectief gebruik zeer warm wordt wat niet prettig is om mee te werken.
De beeldkwaliteit van het toestel is ook over de top, alles ziet er gewoon vlekkeloos uit.

Al met al een top toestel dat ik iedereen aanraad.

• Iphone 4
  • Nokia Lumia 620

Heb jij ook een HTC One 32GB Zilver?

Graag kopjes bold maken, dat is wat overzichtelijker.
"over de top" is meestal niet erg positief... :)
Haha nee dat niet nee, maar ik heb die term niet gebruikt zover ik weet? ;)