Specificaties 23" @ 1920x1080 (IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell S2340T Zwart Review

eeheinen 4 mei 2013, 649 views

Dell S2340T Zwart

Pluspunten

• DisplayLink: één USB verbinding neemt je hele PC over.
  • Extra USB 3.0 verbindingen.
  • Mooie, snelle 10-vinger glasplaat zonder bezel, en zonder achterblijvende vingerafdrukken.

Minpunten

• Iets tragere beeldverbinding via DisplayLink (USB), maar dit treedt niet op bij HDMI of DisplayPort.
  • Geen DVI of VGA aansluitingen.
  • De zwartglanzende plastic voet is gevoelig voor krassen en trekt stof aan.

Ik heb deze monitor gekocht omdat het een van de weinige grotere touchscreens was die ik voldoende snel in huis kon hebben.

Ik ben helaas kleurenblind en kan dus niks anders over kleurweergave zeggen dan dat de monitor inderdaad kleuren weergeeft en dat het er voor mij goed uitziet.

Een van mijn favoriete eigenschappen van deze monitor kwam als verrassing: naast HDMI en DisplayPort kan deze monitor je hele PC 'overnemen' met één enkele aansluiting via USB. Dit wordt DisplayLink genoemd en leent zich bijvoorbeeld uitstekend voor kleinere vergaderruimtes waar veel verschillende mensen hun PC willen aansluiten, zonder de hele kabelhandel. De monitor neemt alle functies over via de alleen de USB poort: beeldweergave, geluidsweergave, USB, ethernet, camera, microfoon, en touch. Dit is ook ideaal wanneer je een machine wilt aansluiten waar geen HDMI, DisplayPort op zit, of bij je Ultrabook, waarbij je je adapterkabeltje bent vergeten. USB is toch meestal wel beschikbaar.
Ik heb hierboven weinig ghosting aangegeven. Je ziet vooral een kleine vertraging via de DisplayLink (USB). Bij HDMI en DisplayPort verbindingen is de beeldkwaliteit prima.

Heb jij ook een Dell S2340T Zwart?

Wat zijn je ervaringen met het touchscreen aspect van de monitor? Heb zelf al enkele jaren een touchscreen monitor maar ik heb er nooit echt serieus gebruik van gemaakt omdat je heel snel lamme armen krijgt.
Ik zie zelf ook niet in waarom iedereen voor thuisgebruik een touchscreen op de laptop/desktop wil. Met een tablet werkt het prima omdat je handen dan ook gewoon in dezelfde positie kunnen als normaal met een muis. Bij een desktop/laptop heb je de armen helemaal omhoog en is het veel te vermoeiend om voor langere periodes te gebruiken.

(Voor domotica/htpc doeleinden lijkt het mij dan wel weer geschikt)
Ik heb de touchscreen gekocht omdat ik merkte dat ik regelmatig met mijn vingers richting het non-touchscreen (Dell E2310H) ging. Ik gebruik ook nog steeds muis en keyboard. Net wat het beste uitkomt.
Ik vind het touch-en erg fijn werken, bijvoorbeeld bij Windows 8 Apps, Wordament, Maps, dat soort dingen. Voor de klassieke desktopprogramma's gebruik ik vaker de muis.

[Reactie gewijzigd door eeheinen op 6 mei 2013 10:55]

Als mede eigenaar van een Dell S2340T:

Het is een heel erg fijne toevoeging. In een aantal gevallen zet ik het scherm schuin tegen het bureaublad aan om met enkel 'touch' te werken.

Regelmatig zit ik nu met mijn vingers op een scherm te drukken of te vegen die geen touchscreen heeft. }:O

Wat ik het grootste voordeel vind zij naast de goede capacitieve touch zijn de webcam, speakers en DisplayLink (video, audio en ethernet via de USB aansluiting). Ik gebruik het scherm dan ook regelmatig voor tele- en videoconferencing.