Specificaties Behuizing, 1 interne bays - Bekijk alle specificaties

Nox Media Review

Maus010 9 juni 2008, 896 views

Nox Media

Pluspunten

• uiterlijk
  • kwaliteit
  • prijs

Minpunten

• afmeting (diepte)

Deze htpc behuizing voldoet zeker aan mijn gestelde eisen.
Hij is relatief goedkoop (voeding niet inbegrepen dus los kopen), kwalitatief goed en ruime inbouw mogelijkheden.

Het uiterlijk:
Dit was voor mij de doorbraak om de behuizing te kopen. Hij ziet er gewoon goed en degelijk uit. Mooie gelakte onder-, boven- en zijpanelen, alu front en voetjes om hem op te zetten. De klepjes van de dvd-drives blijven gehandhaafd zodat je drives niet in het zicht komen te zitten. Wat veel behuizingen niet hebben (goedkope segment). Ook zitten de usb, audio en 3,5" drive verborgen achter een klepje wat geopend kan worden. De behuizing behoud hierdoor zijn strakke uiterlijk.
De power knop heeft een mooie blauwe led verlichting rondom.

In de kast:
De kast ziet er van binnen redelijk uit. Niet veel bijzonders, maar voldoende om je componenten in te bouwen. De voeding zit aan de voorzijde van de kast zodat er ook een full-size atx bord in gebouwd kan worden. Het plaatsen van de voeding vond in geen probleem, in tegenstelling tot andere reviews. Gewoon het front los halen en je hebt alle ruimte om te werken. Bouw als eerst de voeding, de drives en harddisks in. Zo hoeft het front er maar 1 keer vanaf. Bouw vervolgens de 3,5" drive in (kaartlezer) en daarna de rest van de componenten. Dit was voor mij de makkelijkste manier.

Koeling:
De kast bied plaats voor 4 ventilatoren. 2x 80mm en 2x 80 / 120mm.
2 aan de achterzijde (80mm), 1 aan de linker kant 80 / 120mm en 1 aan de rechter kant 80 / 120mm.

Maatvoering:
De kast heeft een kleinere breedte dan hifi componenten. Hij is namelijk ca. 37cm breed in tegenstelling tot 43cm. De kast is redelijk diep ca. 45cm en met usb sticks aan de achterzijde al snel 50cm. Dus hou rekening met de meubel waar hij in moet. Hoogte ca. 15cm.

Conclusie:
Voor een goedkope behuizing is deze kast super!!
Goede kwaliteit en fraai uiterlijk.
Zeker een AANRADER!!

Heb jij ook een Nox Media?

Hallo Maus,

Ik heb deze kast ook vorige week donderdag gehaald. ik ben het helemaal met je eens.
Ik had alleen als extra nadeel dat je de voetjes moest plakken :X , ik had zelf liever een geschroefde variant gehad. ( ben de coolermaster kasten gewend. :Y) )

Met welke hardware heb je hem gebruikt?

Ik heb zelf een mtx borden gehaald met 1 dvd lezer en 1 hardeschijf.

Groet mark
Hoi Mark

De geplakte voetjes stoorde ik mij niet echt aan. Je kan ze zelf namelijk nog wel vast schroeven met een beetje handigheid.

Ik heb deze computer puur gebouwd voor een media systeem. Vandaar de wat lage specs ;)

Toegepaste hardware:

- 400Watt voeding, Coolermaster
- DVD brander, Samsung
- 54 in 1 card reader
- Logitech S510 toetsenbord en muis combo

Ik was in totaal zo'n 440euro kwijt incl. behuizing. Dus valt echt mee voor een media systeem. Dit systeem scoorde in Vista een 3.1 met de onboard vga (laagste score). Heb er nu een Ati Radeon in gebouwd dus komt nog wel iets hoger uit met de score.
Ik ben er zeer tevreden mee.

Had jij nog last met het inbouwen van de voeding??

Gr,
Maus