Specificaties Socket 1155 met Intel B75 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI B75IA-E33 Review

_sumimasen 23 april 2013, 761 views

MSI B75IA-E33

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• support voor 1 casefan
  • locatie CPU slot te dicht bij PCI slot zodat de meeste CPU koelers niet compatibel zijn als je een grafische kaart wilt gebruiken.

Layout Score: 3
Een korte verduidelijking van mijn scores voor dit moederbordje (geen ganse review dus...).

De korte samenvatting: Het is een goedkoop ITX bordje en het doet wat het moet doen. verwacht dus niet de beste lay-out, de beste features etc. Daarvoor zijn er andere en duurdere moederborden.

Als ITX bordje verschiet je echt van de grootte maar het bevat (bijna) alles wat je nodig hebt: CPU, 2 ram slots, 4 SATA poorten, en een PCI-e slot voor je graphics.

Installatie verliep vlekkeloos en de BIOS is heel gebruiksvriendelijk. Verder lever levert MSI nog de tools om je CPU temp en andere moederbord gerelateerde factoren op te volgen op verschillende manieren.

Toch zijn er een paar minpunten:
Een probleem bij alle B75 moederborden is de plaatsing van de CPU vs PCI slot: Die zijn zo dicht bij elkaar dat je heel erg moet oppassen met een non-stock CPU koeler. Hadden ze de chipset en CPU slot van plaats verwisseld hadden de mogelijkheden legio geweest (zie maar naar veel Z77 borden)

Een tweede minpunt is dat er naast de CPU fan maar een aansluiting is voor 1 casefan.
Als je niet toevallig een adaptertje hebt liggen voor je casefans (zoals ik), dan kan je er maar 1 aansluiten, dus als je hem koopt doe maar zo'n kabeltje in je shopping list

Heb jij ook een MSI B75IA-E33?

Het is meer een score verduidelijking dan een complete review met benchmarks, fotos enzovoort. Dat laat ik over aan de echte fanaten :)

Verder waren er geen onverwachte dingen buiten wat ik vermeldde (1 verbinding voor case fan).
Een moederbord zonder verassingen, en dat is soms net wat je wilt...
een Beetje jammer voor zo een korte Review.
waren er nog onverwacten dingen die je bent tegen gekomen??
(dingen waarop je niet gerekend had)