Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB Review

drdnl 13 april 2013, 3.271 views

Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB

Een hele korte review, maar echt indrukwekkend hoeveel verschil dit ding uitmaakt. Kan het iedereen met een tekort aan snelheid en overschot aan processen/programma's de SanDisk ReadyCache aanraden. Booten ging van bijna 5 minuten naar net meer dan een minuut. Hardeschijf die eerst maar een paar MB/s doorvoer had tijdens het opstarten (random access probleem dus) laat opeens tientallen MB/s zien. Illustrator en Photoshop net na het booten tijdens alle services die starten tegelijkertijd opstarten? Geen probleem

Heel erg tevreden mee, misschien iets minder snel (volgens de performance metingen) dan een 'echte' SSD maar vele, vele malen sneller dan een hardeschijf. Een oudere pc kun je niet goedkoper zo'n boost geven.

(Jammer dat die juist vaak op Windows XP draaien...)

Heb jij ook een Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB?

Wat als je de OS nu eens helemaal op deze SSD zet, kan dat ook? Zoja zou dat dan schelen of begrijp ik de werking niet?
Op de verpakking staat zelfs dat deze alleen Windows 7 en Windows 8 comptable zijn. (ik heb deze SSD ook)

[Reactie gewijzigd door Septimamus op 24 januari 2014 21:50]

De software is Windows 7 en 8 compatible, of de SSD/Usb stick dat ook alleen is betwijfel ik )
Ongetwijfeld niet, maar dit even om te laten weten dat Windows 7/8 hier dus gewoon volledig op past. Hoewel de SSD dan wel bijna volledig vol staat. Prima voor een HTPC dus. Windows + XBMC bijvoorbeeld.
Zoals eerder genoemd, dit ding is meer usb stick dan ssd, Ik zou een 'echte' ssd kopen. Als cache oplossing is het wel een leuk product
Zo ver ik had begrepen (review ergens gelezen) is dit nogal matig geheugen daarvoor. Dan zou ik, voor hetzelfde geld ook, een 'echte' 32GB SSD kopen met bijbehorende verwachtingen qua snelheid en vooral stabiliteit.

Ah, gevonden, stukje review
There are simply two SanDisk brand NAND chips on the rear of the PCB, and another two on the top. Above and to the right there is a very small processor chip that is also carries SanDisk branding. The controller is marked as a "SanDisk 20-82-00270-1, S208-PFU352.0002, SDC1, TAIWAN." This product number is very similar to the processor used in the SanDisk Extreme 64GB USB 3.0 flash thumb drive (20-82-00270-1, S208-FS723.0002) so it is certain that this is merely a higher performing variant of the flash sticks' controller. This would also help to explain the very low power draw, and we have a bit more testing on the following page to back it up.

Dus als je altijd al een os op een usb stick zou willen zetten zou ik zeggen, ga je gang :)

Nee, de kracht van deze oplossing zit niet in deze 'SSD' maar de meegeleverde software dat door slim cachen (van al je hardeschijven(!)) SSD achtige performance verzorgt. In ieder geval, altijd zo bij een cache, van je meest gebruikte software. Voor het geld een prima oplossing, zie deze review voor een uitgebreide uitleg