Asus M51SR-AP044C Review

Dronl 22 mei 2008, laatste update op 22 mei 2008, 955 views

Asus M51SR-AP044C

Pluspunten

• Goed verzorgd uiterlijk
  • Goede performance voor een goede prijs
  • Fijne laptop

Minpunten

• Batterij levensduur kan langer

Ik schrijf deze review over mijn laptop, de Asus M51SR.

specs

Het uiterlijk van de laptop
Het uiterlijk van de laptop is goed, erg strak design en toch stevig. De laptop blinkt erg waardoor je wel altijd vingerafdrukkken terugvind op de laptop.

Inrichting van de laptop
De laptop is ingericht met een full size keyboard, oftewel een toetsenbord + een numpad. In het begin is het erg wennen omdat je toch enigzins met je handpalm het touchpadje aanraakt. Dit komt doordat het toetsenbord opgeschoven is om plaats te maken voor de numpad. Na een tijdje wennen ben ik er erg tevreden over!

Prestatie's van de laptop
Ik ben erg te spreken over de prestatie's van de laptop, er is een knop aanwezig waarmee je het prestatieniveau kunt aanpassen aan je werkzaamheden.(Battery saving,Office mode, High performance, Entertainment mode)
Ook kun je handmatig instellen wat de prestatie/batterij verhouding is.

De laptop werkt snel, opstarten is wel eventjes wachten maar erg minimaal (Windows Vista...)
Het geheugen (3GB) is aangenaam, en ik moet zelden wachten op processen om te starten/eindigen.
De processor is snel, maar je moet deze laptop zeker niet kopen als je wilt gamen!

Features
Op deze laptop zijn een aantal erg leuke features aanwezig zoals de fingerprint reader en de ingebouwde webcam. Tevens kan de webcam gebruikt worden om in te loggen! De bijgeleverde software bied de mogelijkheid om een x aantal foto's van jou gezicht te laten maken zodat de webcam jou kan herkennen. Zo hoef je de laptop niet meer aan te raken om in te loggen!!

Batterij levensduur
Batterij gaat, afhankelijk van het installen van de performance redelijk lang mee. Op battery saving ongeveer 2 uur. En high performance 1 uur en 20min.

Aansluitingen
Er zijn veel aansluitingen aanwezig op deze laptop wat erg handig is als je veel presentatie moet geven oid.
E-sata, kan handig zijn maar ik gebruik het niet
3x USB
VGA
DVI
S-video
mini-usb

Bijgeleverde software
Even nakijken

Zeker waar voor je geld!!!

Een tevreden klant ben ik!

Heb jij ook een Asus M51SR-AP044C?

Wat voor specs heeft het? Dat is toch een van de weinige dingen die er altijd in moeten staan. Wat voor software krijg je erbij en werkt het naar behoren of is het allemaal onzin waarvoor je betaald?

[Reactie gewijzigd door JanvD op 22 mei 2008 16:25]

Ik heb zelf een Asus M6... voor 3jaar nu onderhand het enigste probleem dat ik ermee gehad heb is dat de schanieren moeijlijk deden na ongeveer 2 jaar. Voor de rest is de laptop gewoon super!! Heel tevreden over!! Asus laptops kosten misschien iets meer maar qua uiterlijk en snelheid etc... goed te doen!!
Ben ook van plan deze laptop te kopen, maar zit er geen HDMI of iets dergelijks op?

En welke resolutie heeft deze laptop? Wil of een 17" met 1440*900 of een 15.4" met een 1680*1050 resolutie of iets dergelijks...

Nadat ik de pricewatch filter er door heen had gehaald zou deze of 1440*900 hebben of 1680*1050. Zou je me kunnen zeggen welke?