Specificaties 7" (1024x600), Android 4.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Acer Iconia B1-A71 8GB Zwart Review

surfrider 8 april 2013, 3.119 views

Acer Iconia B1-A71 8GB Zwart

Pluspunten

• Snelheid

Minpunten

• Maar 1Gb intern geheugen voor Apps
  • Kijkhoek vanaf rechts (portret stand) is niet zo goed

Even een korte review, ik ben nu ruim 1 week in het bezit van een Acer B1 8Gb. Voor 119 euro gekocht, getwijfeld om de Nexus 7 8Gb te kopen, ja die is (op dit moment) maar 75 euro duurder, maar relatief gezien is dat ruim: 60%!
Bijkomend voordeel van de Acer B1 is natuurlijk de SD Kaart uitbreidings mogelijkheid.

Hij bevalt prima, snel zat, voor mij gaat ie lang genoeg mee op accu.

Toch iets gevonden dat nergens in een review kan terug vind.
Er is maar 1Gb aanwezig voor Apps, ja, de Tablet heeft 8Gb aan geheugen, maar dit lijkt opgedeeld in 1 Gb intern en 7Gb internal SD. Stop je een 2de SD kaart in de Tabler krijg je dus wel meer opslag, je ziet zelfs 2 SD kaarten. Maar het is niet mogelijk om applicaties te copieren naar de "externe" SD Kaart. Daarnaast zijn niet alle Apps te copieren naar de interne SD kaart. Ik vind dit een groot min punt, een punt dat Acer duidelijker in hun specs had mogen opnemen. Op een Nexus 7 8Gb kun je waarschijnlijk meer Apps kwijt dan op een Acer B1 8Gb met 32Gb "externe" SD kaart.

Voorlopig zit ie nog niet vol en staan de meeste Apps die ik wil hebben (geen grote games) er al op.

Overal nog steeds erg blij met de B1, snel, makkelijk in gebruik.

23-04-2013 Update: Een kleine gedeelte van het touchscreen werkt niet meer, hij is terug naar Acer.

Heb jij ook een Acer Iconia B1-A71 8GB Zwart?

Op een Android telefoon kan je met bijvoorbeeld S2E (als ik mij goed herinner), apps laten installeren op de SD kaart. Werkt dit niet met een tablet ? Of heb je zoiets nog niet getest?
Je kunt in het instellingen menu (en vast ook met software APP2SD ofzo) apps overzetten naar SD, maar dan komen ze op de interne SD kaart, nog geen mogelijkheid gevonden om ze op de externe SD te zetten. Dus tot 8Gb kun je wel gebruiken...
Thanks voor de review! :) Ik ben nu overtuigd om m ook aan te schaffen. Toch nieuwsgierig of ik een tablet echt ga gebruiken. Trouwens hoe is het kijken van films op de tablet? En games?
Ik heb tot nu toe alleen YouTube en uitzending gemist gekeken, ging goed. Nog geen Divx ofzo gekeken.