Specificaties 64GB microSDXC, 0,702 per GB - Bekijk alle specificaties

Samsung MicroSDXC Pro 64GB Class 10 Review

Frag1le 30 maart 2013, 8.912 views

Samsung MicroSDXC Pro 64GB Class 10

Pluspunten

• prijs
  • snelheid

Minpunten

Deze Samsung 64 GB Micro SD UHS-1 doet wat hij moet doen.
Uiteraard heb je een USB 3.0 reader nodig die UHS-1 ondersteunt.
Anders zal je namelijk nooit de door Samsung beloofte snelheid halen.
Zie onderstaande screenshot voor de snelheid die ik haal.

Deze snelheid heb ik gehaald in een Eminent USB 3.0 card reader via de SD poort met een MicroSD-to-SD adapterkaartje, want de MicroSD poort van die reader schijnt die snelheid niet aan te kunnen.

Meer dan 100 woorden zijn niet nodig vind ik wanneer een screenshot genoeg zegt.
Helaas kan je geen simpele review maken met daaraan vast een screenshot.
Excuses voor deze laatste paar zinnen.

Heb jij ook een Samsung MicroSDXC Pro 64GB Class 10?

Zou een ingebouwde SD reader van een laptop of desktop deze snelheid dan niet halen?
Niet wanneer deze ingebouwde SD reader USB 2.0 is en geen UHS-1 ondersteunt. Dan zit je aan USB 2.0 snelheden van zo'n ~ 20 MB/s read en ~ 16 MB/s write.
Topreview, inhoudelijk geeft het alle informatie die ik nodig heb, +3 voor de humor in de laatste paar zinnen :)
Tja - plaatje van SANDISK 64GB MICRO SD EXTREME CLASS 10 UHS-I zegt ook genoeg..

En wat heeft dat met deze Samsung Microsd te maken?
Wat het er mee heeft maken is dat deze samsung micro sd pro niet de snelheden haalt die men er mogelijk van verwacht cq nodig heeft. Dan hoeft de lezer niet verder te zoeken naar een alternatief (nl de sandisk). Ben overigens benieuwd naar de snelheden van de nieuwe versie van de samsung kaart (!) - die weer sneller schijnt te zijn dan de sandisk.
Persoonlijk wordt ik nl knettergek van allerlei claims van fabrikanten die dan niet gehaald worden - reviews als deze kunnen niet vaak genoeg gepublished worden (imho)
Samsung heeft op een paar MB/s na niet gelogen over de snelheden die deze generatie van MicroSD kaartjes haalt.
Volgens de Samsung site toen 70/20 MB/s r/w, dat haalt hij nagenoeg.