Devolo dLAN 500 AVtriple+ Starter kit Review

Anoniem: 214406 24 maart 2013, 2.787 views

Devolo dLAN 500 AVtriple+ Starter kit

Pluspunten

• Mogelijkheden meerdere apparaten aan te sluiten
  • Eenvoudig in te stellen
  • Snelheid

Minpunten

• Dure oplossing
  • Gekoppeld aan een IPTV aansluiting komen ze niet tot rust. Stroomverbruik

Beheerbaarheid Score: 5
In huis ben ik geheel draadloos. IPTV van KPN glasvezel was bij mij via 2 Devolo 200AV plus adapters aangesloten. Dit functioneerde na wat aanloop problemen goed. Via switch kon ik meerdere apparaten aan de IPTV verbinding
koppelen. Dit vervangen door het triple model in te zetten. Deze zijn ongeveer 20% sneller en de switch met knipperende lampjes en een eigen voeding kwam te vervallen.

De snelheid van het Internet in mijn geval 50 mbps kan hij gewoon aan. De minipc geeft via een speedmeting de maximale capaciteit aan. Het kopiëren van grote bestanden van het aansluitpunt naar de nasserver in de meterkast wisselt. Het ligt in mijn geval tussen de 5 a 6 Mbs. Voldoende op HD films te streamen.

De 200 AV plus Devolo's haalden tussen de 3 a 4,5 Mbs.

Heb jij ook een Devolo dLAN 500 AVtriple+ Starter kit?

Anoniem: 525540
28 juni 2013 12:22
Gisteren net dit product gekocht om i.c.m. de i-TV van KPN (Motorola VIP1853), de Xbox en de Xtreamer media player te gebruiken. In mijn meterkast heb ik nog een Netgear Duo. Max snelheid van KPN abonnement is 30Mbps. Binnenkort glasvezel in de wijk, dus ik wilde al future-proof zijn, vandaar deze dLAN snelheid.

Ik ben erachter gekomen dat de i-TV alleen werkt op ethernet poort 4 van de Zyxel Router (type P-2812HNU-F1) en de internet verbinding werkt op ethernet poorten 1 tm 3. Sluit ik dus het basisstation aan op poort 4 van de router (beiden in de meterkast), dan doet i-TV het, maar de Xbox en Xtreamer hebben geen internetverbinding. Sluit ik het basisstation aan op ethernet poort 3, dan hebben de Xbox en Xtreamer wel internetverbinding, maar i-TV via de settopbox doet het niet.

Iemand een tip voor de configuratie, zodat ik in de woonkamer alle 3 de apparaten het doen? Daar heb ik inmiddels deze dLAN voor gekocht!

Bedankt alvast voor de reactie!
Anoniem: 214406
7 juli 2013 19:50
Bij mij met de Experiabox werkt het goed. De vorige box ZTE H220N en de nieuwe V8 doen het goed.
Als je straks glasvezel krijgt, moet het werken.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.