Logitech Squeezebox Classic Review

milhouse 11 mei 2008, laatste update op 9 december 2008, 3.764 views

Logitech Squeezebox Classic

Pluspunten

• Geweldig display, geluidskwaliteit, design, bedieningsgemak, robuustheid.

Minpunten

• Prijs....

Geluidskwaliteit Score: 5
Inmiddels al weer een half jaar in bezit van squeezebox. Werkt als een trein, en we willen niet meer zonder. Is erg gebruikersvriendelijk (ook vriendin kan zonder enige verdere uitleg ermee los), en het grote display maak hem erg geschikt voor ' huiskamergebruik'. Geluidskwaliteit is prima (beter dan mijn versterker erachter kan laten horen vermoed ik).

Doordat de serverkant bij mij niet overloopt aan processing-power (synology ds-107), duurt opstarten ettelijke seconden, maar eenmaal onderweg is snelheid en respons prima. Slimserver versie voor Syno (SSODS) is te vinden op het net. Leuke van slimserver is dat je nog helemaal los kunt gaan met tweaken, zodat je bv. rss feeds op je squeezebox kan lezen.

Design is mooi - helemaal zwart en verdwijnt bijna als hij uitstaat. Loop probleemloos via de WiFi met WRT54G. Magisch kastje voor de kinderen die gebiolgeerd kunnen kijken naar het display.

Bijgeleverde afstandsbediening is goed, al gebruiken we tegenwoordig een universal remote. Enige serieuze puntje van kritiek is de prijs - er moet stevig voor worden betaald - maar is zijn geld zeker waard !

Update dec. 2008: Nog steeds happy en probleemloos aan het squeeze-boxen. Blijkt ook toch wel lekker robuust kastje te zijn, heeft al enige aanvallen van 1.5 jarige overleefd. :)

Heb jij ook een Logitech Squeezebox Classic?

Reviews door de redactie

Inderdaad een perfect product. En inmiddels is de Duet uit (http://slimdevices.com/duet) met een wifi remote. Erg mooi.
Helemaal mee eens, ik heb nu de squeezebox ruim een maand, en heb inmiddels alle cd's naar zolder verhuisd, die zijn niet meer nodig omdat ik al mijn muziek heb gedigitaliseerd (naar o.a. flac formaat). Ook de radio kan de deur uit, omdat je alle radiostreams van het internet kan afspelen. De speler werkt snel, heb de server nu nog op mijn oc draaien, maar ben nu op zoek naar (= sparen voor) een goede NAS waar ik de server ook op kan draaien.

De prijs is inmiddels ook beter dan een paar maanden terug, nu kun je 'em al halen voor minder dan 200 euro.

Een super aanrader!