Specificaties 7" (1024x600), Android 4.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Acer Iconia B1-A71 8GB Zwart Review

animalfarm 21 maart 2013, laatste update op 21 maart 2013, 2.373 views

Acer Iconia B1-A71 8GB Zwart

Pluspunten

• scherm
  • snelheid
  • micro SD kaart slot

Minpunten

• Schermoppervlak schittert
  • Erg gevoelig voor vette vingers
  • Krasgevoelig

Nadat de childpad van mijn jongste dochter het na 3 weken al begaf (scherm of schermverlichting stuk), op zoek naar een alternatief.
De B1 is 2 tientjes duurder maar qua beeldkwaliteit veel beter. Het scherm is "beschermd" met een plastic scherm. Omdat ik nog nergens een screenprotector tegen ben gekomen, er maar een bij de action gekocht voor 3 euro en deze op maat geknipt, dit is beter dan niets. Zonder een screenprotector is vragen om problemen, zeker met kinderen:
het scherm schittert heel erg, niet te doen in de zon, en binnen een paar tellen zit het vol met vette vingers, en dan nog maar te zwijgen over krasgevoeligheid.
Het geluid is voldoende, bij hoog volume klinkt het wat blikkerig, en resoneert de achterkant ook een beetje.
Verder voor wat betreft de snelheid: geweldig! Werkt gewoon lekker snel, met 4.1.1 Jellybean.
Ik heb er de KIDO'Z app uit market opgezet, en het is gewoon een perfecte kindertablet geworden, echt beter dan een childpad.
Nu beweer ik zeker niet dat het een apparaatje voor kinderen is, het is veel waar voor het beetje geld dat dit apparaatje kost.

Heb jij ook een Acer Iconia B1-A71 8GB Zwart?

Kleine kinderen horen geen tablet te hebben! Geen leeftijdsadequaat speelgoed!
vind ik ook verwende nesten tegewoordig. maar het gaat om de review :) .
Heb ik ergens een leeftijd genoemd? Wat zijn "kleine" kinderen? |:(
8)7

[Reactie gewijzigd door animalfarm op 31 oktober 2013 21:50]

Precies de review waar ik naar zocht, de Bart Smit heeft deze nu ook in de aanbieding ( 89,-), dus het leek mij een goede tablet voor mijn dochtertje (ze wordt 5, en geen gepiep over dat het geen speelgoed is voor kinderen, want dat is het wel). Zeker de krasgevoeligheid is een issue, maar als je dat kan oplossen met een zelf op maat te knippen screenprotector.

Dank je wel!