Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

vmsw 8 mei 2008, 1.145 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• DVI en VGA (kabel)
  • glanzende/mooie afwerking
  • kwaliteit

Minpunten

• niet verstelbaar

Ik heb deze monitoren meerdere keren gehad (als reseller) en ook tijden zelf gebruikt. Ze zien er prachtig (glimmend) uit, en vallen op door het chique uiterlijk die ze hebben. De prijs is bovendien ook acceptabel, voor zo'n topmerk (Samsung). Ik zie nu zelfs dat ze er al zijn vanaf zo'n 225 euro!

Snel scherm met mooie kleuren. Tijdens het werken vermoeit het niet, en ziet het scherm er erg professioneel (goed) uit. Het scherm heeft een mogelijkheid tot hoge helderheid; wat prettig zou kunnen zijn als je in een goed verlichte kamer zit, of bijvoorbeeld buiten. Voorzien van VGA & DVI-aansluiting, dus altijd bruikbaar.

De monitor is stevig gebouwd, echter heeft het geen mogelijkheid tot verstellen voor het geval je monitor eigenlijk iets hoger/lager zou hebben gemoeten. Je moet dus improviseren met pakken papier of andere objecten, indien nodig.

Mijn gebruik (ik heb er 2) is d.m.v. ze naast elkaar te zetten bij het programmeren, waarbij 1 dus dient als resultaat (de website) en de andere voor het programmeren. Je kan de code dan goed zien, en op het andere scherm zie je gelijk of het lukt; zonder met alt+tab te switchen tussen de programma's. Als je niet programmeert ook leuk bruikbaar voor dingen als werkstukken/teksten schrijven met een bron, als manier voor gamen & een kaart/instructie of als methode om je hoofdwerk af te wisselen met je andere dingen (msn, email).

Ik zou zeggen: zeker doen als je een degelijke (goede) monitor wilt hebben, met een goede doorsnede. Ze zijn goed betaalbaar, en het geld zeker waard.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?

Redelijke review al heb ik meer het idee dat je gewoon je ervaring ermee verteld. Ik heb zelf hetzelfde type thuis staan en heb duidelijk wat last van bleeding onderaan het scherm. Dit valt me eigenlijk vooral op als ik de computer op start (zwart scherm) maar zodra ik in windows ben of ga gamen (ook zwarte achtergrond) lijkt dit bijna weg te zijn.

Heb je ook wel eens dergelijke ervaringen gehad met de monitoren die je resellde?

Verder misschien je verhaal uitbreiden met wat specs en een paar foto's?
Zoiets heb ik ook met mijn Dell 1707FP. Bij opstart van Windows zie ik duidelijk links en rechts bleeding. Eenmaal in Windows heb ik een zeer donkere achtergrond (op sommige plaatsen zelfs zwart en daar is niets meer van bleeding waat te nemen.

@ Sqorpius:
Uit mijn hart gegrepen. Als ik nog links en rechts naar andere zaken moet gaan zoeken (wat ik voor dit scherm niet ga doen, omdat ik tevreden ben met mijn Delletjes -review 2007FP is in de maak klaar-) vind ik dat een tekortkoming. Liever zie ik het allemaal hier. Desnoods via "sleur en pleurwerk" zoals een oud-collega van mij dat placht te noemen :*) .

/edit typo's

[Reactie gewijzigd door Pjerry op 9 mei 2008 12:50]

Specs zijn niet nodig lijkt me; daarvoor is een ander tabblad in Tweakers.net. Foto's zal ik nog even naar kijken, heb ik vast nog wel liggen.

wat betreft bleeding: ja, het is te zien, maar niet storend: het komt alleen voor als er niet "expres" zwart bedoeld is. Dat wil zeggen dat je het ziet zodra de computer overschakelt (en geen signaal geeft), of als hij bijna uit gaat. Tijdens films, of het gamen, merk je hier niks van. Ik vind het zelf niet zo'n duidelijk nadeel.
Een review is in principe het geheel (positieve en negatieve eigenschappen + feiten + specificaties + eigen ondervindingen) en dat afgemaakt met een aantal foto's. Dat zijn vaak de reviews waar je echt wat aan hebt en die je mening over een bepaald product kan wijzigen.
een review gaat deels toch ook over hoe jou ervaring met het product is
of heb ik dat nou mis
Ja, je zegt 't zelf, 'deels'. Specificaties e.d. horen er dus ook bij.

Edit: Verder is dit ook handig, maar als men dit leest moet met ook nog eens zoeken naar de rest (specs e.d.) en zijn ze dus niet in een keer klaar met deze review.

[Reactie gewijzigd door Kn4kw0r5t op 8 mei 2008 13:15]