Dell XPS one 27 - All-in-One Review

MDA 15 maart 2013, laatste update op 20 april 2014, 1.560 views

Dell XPS one 27 - All-in-One

Pluspunten

• Mooi design
  • Effectief in gebruik en ergonomie
  • Opstarttijd

Minpunten

• Betrouwbaarheid en kwaliteit dramatisch
  • Touchscreen enigzinds stroef
  • Low Budget muis

Features Score: 4
De Dell XPS 27 had ik al lang op het oog. Hij bleek niet beschikbaar in de Dell winkel. Na enkele weken wachten eindelijk bestelling geplaatst, en twee weken moeten wachten op de levering. Deze is gisteren eindelijk binnengekomen.

Zoals verwacht een grote dell doos met daarin PC, toetsenbord, muis, en slechts één snoer, voor de stroom voorziening.

Mijn versie is voorzien van i7 processor en een 30 GB SSD.

Het werken met een all in one maakt het bureau direct een stuk opgeruimder. Het opstarten vanaf volledig uit tot het inlogscherm duurt 20 seconden.

Het scherm is kleurijk en heeft een resolutie van 2560x1440 pixels. Met een afmeting van 27 inch, is dit niet zo goed als de ipad3 en zijn door dicht op het scherm te turen wel afzondelijke pixels zichtbaar, maar toch laat het scherm tot nu toe een positieve indruk achter.

De SSD verneld het systeem maar is niet zichtbaar in de windowsverkenner. Een Inter rapid storage programma draait op de achtergrond en draagt volgens mij bij aan een efficiente verdeling van de bestanden over SSD en HD.

Het megeleverde toetsenbord is niet erg groot maar typt wel prima. De muis is wel wat minder. Door de relatief gladde zijkanten blijven je vingers minder goed op de muis rusten.

Voor mij was dit ook de eerste kennismaking met windows 8. In de standaard interface werkt het touchscreen natuurlijk perfect. Wat ik wel jammer vind is dat alle apps dan fullscreen draaien, voor een 27 inch scherm is dat wel erg groot. In de auto interface /bureaublad werkt nog steeds de muis het meest prettig. Het touchscreen voelt wel net wat stroever aan dan de ipad, maar mogelijk komt dit ook door de verticale bediening.

Eind conclusie: Op dit moment is er geen betere all-in-one op de markt en voor de windows liefhebbers die de iMac mooi vinden een absulote must.

Heb jij ook een Dell XPS one 27 - All-in-One?

Ik heb sinds een week ook een XPS One maar ik vindt het touchscreen helemaal niet stroef.

Ook zou ik de prestaties 4 sterren geven ipv 3 maar dat hangt er ook sterk vanaf welke One je hebt ik heb zelf de I7/8GB versie en die is gewoon erg snel!

Ben het met je eens dat de Muis gewoon te budget is voor zo'n duur apparaat. het toetsenbord had van mij wat groter gemogen maar typt wel lekker en voelt degelijk aan. De muis is ook te klein waardoor ik soms wat kramp krijg en hij voelt gewoon budget.

[Reactie gewijzigd door Chaoss op 15 april 2013 17:03]