Creative Professional E-MU 1212M Review

Marsies 4 mei 2008, 1.190 views

Creative Professional E-MU 1212M

Pluspunten

• Bijgeleverd softwarepakket

Minpunten

• Drivers onder Vista64
  • Twee sloten kwijt voor de installatie

Drivers en support Score: 1
Aansluitingen Score: 4
Ik kan geen positief woord schrijven over de kaart onder Vista64. Misschien dat onder XP het wel werkt.
Emu heeft ook veel te lang met beta drivers gewerkt. Daar gaven ze officieel geen ondersteuning op en dat bleek.Diverse malen contact met hun support gehad en ik ben geen steek verder gekomen.

Inmiddels een Auzentech kaart gekocht vanwege een review hier en zojuist geinstalleerd. Werkt als een zonnetje. Nu kan ik eindelijk een aantal LP's en cassettebandjes digitaliseren.

Van mij hoeft dat Emu niet meer. De bijgeleverde software zag er wel professioneel uit, het enige pluspunt. Ook erg onhandig is dat je 2 sloten kwijt bent. Eentje voor de kaart zelf en een tweede voor een bord met aansluitingen.

Stay away from this card als je Vista64 gebruikt.

Heb jij ook een Creative Professional E-MU 1212M?

Het is inderdaad niet een echte review. Meer een vreselijke irritatie omdat ik meer dan een half jaar bezig ben geweest met de support afdeling om die kaart normaal te laten werken.
Zie het maar als een waarschuwing voor degenen die de kaart overwegen te gaan gebruiken onder Vista64.

Ik heb EMU support ook een bom mailtje gestuurd (nog geen reactie overigens) en een kopie naar mijn leverancier. Die heeft al wel gereageerd en wil voor me proberen om de kaart richting importeur terug te sturen. Dat is pas service.

Daar wil ik echter niet op wachten en als iemand de kaart wil hebben vind ik het prima. Maar alleen de verzendkosten gaat me wel een beetje te ver.

Sommigen vinden het gemopper maar ik vind dat het droevig is gesteld met fabrikanten die hun producten onvoldoende of niet getest te koop aanbieden.

Auzentech rules for me .....
Als het eventueel niet lukt om de kaart terug te sturen, ik heb wel interesse en wil wel wat meer betalen dan alleen de verzendkosten. ;)

Contact me @:

stephanvanzeeland AETT xs4all D.OTT NL
kan dit niet echt een review noemen 8)7
is ook pas een kaart van 4 jaar oud |:(
Vermoedelijk is dit onder windows xp een geweldige kaart, dus in mijn ogen is dit mopperen omdat ie niet onder je Vista werkt idd en sluit me bij bovenstaande reacties aan, zou bijna zeggen stuur me die kaart maar op betaal ik de verzendkosten wel...

Natuurlijk is het wel jammer dat driver ondersteuning zo slecht is bij creative maar nu kraak je de kaart onnodig af.

Veel plezier met je nieuwe soundcard iig
Ja, verkoop je die EMU nog? Heb misschien wel interesse.. :)
Als jezelf wat voor onderzoek had gedaan kan je gezien dat die kaart 'niet' (beta) onder Vista werkt. Inmiddels zijn er wel drivers voor geschreven. Op 16 mei zijn er verbeterde drivers uitgegeven dus misschien is het inmiddels verbeterd. Dus aan de ene kant snap ik je frustratie maar, onder XP is dit echt een geweldige kaart. Waar menig geluidskaart niet eens in de buurt komt van de mogelijkheden en de geluidskwalieit van de E-MU 1212m. De enige concurrentie komt van M-Audio, ESI in die prijsklasse.

[Reactie gewijzigd door et36s op 8 juni 2008 16:34]

Onder Windows 7 64bit draait deze kaart ook gewoon super! Drivers geinstalleerd en de PatchMix DSP na een clean install en daarna geen enkele problemen met deze kaart!
Goed om te weten.
Zoek ook een upgrade voor een pc hier.
Ik ben ook zeer tevreden met deze kaart onder win7 64bit.
Enige echte nadeel vind ik dat hij zoals genoemd 2 sloten in beslag neemt.