Creative Professional E-MU 1212M Review
Ik kan geen positief woord schrijven over de kaart onder Vista64. Misschien dat onder XP het wel werkt.
Emu heeft ook veel te lang met beta drivers gewerkt. Daar gaven ze officieel geen ondersteuning op en dat bleek.Diverse malen contact met hun support gehad en ik ben geen steek verder gekomen.
Inmiddels een Auzentech kaart gekocht vanwege een review hier en zojuist geinstalleerd. Werkt als een zonnetje. Nu kan ik eindelijk een aantal LP's en cassettebandjes digitaliseren.
Van mij hoeft dat Emu niet meer. De bijgeleverde software zag er wel professioneel uit, het enige pluspunt. Ook erg onhandig is dat je 2 sloten kwijt bent. Eentje voor de kaart zelf en een tweede voor een bord met aansluitingen.
Stay away from this card als je...
Pluspunten
Bijgeleverd softwarepakket
Minpunten
Drivers onder Vista64 Twee sloten kwijt voor de installatie
Eindoordeel
Emu heeft ook veel te lang met beta drivers gewerkt. Daar gaven ze officieel geen ondersteuning op en dat bleek.Diverse malen contact met hun support gehad en ik ben geen steek verder gekomen.
Inmiddels een Auzentech kaart gekocht vanwege een review hier en zojuist geinstalleerd. Werkt als een zonnetje. Nu kan ik eindelijk een aantal LP's en cassettebandjes digitaliseren.
Van mij hoeft dat Emu niet meer. De bijgeleverde software zag er wel professioneel uit, het enige pluspunt. Ook erg onhandig is dat je 2 sloten kwijt bent. Eentje voor de kaart zelf en een tweede voor een bord met aansluitingen.
Stay away from this card als je Vista64 gebruikt.
Heb jij ook een Creative Professional E-MU 1212M?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (10)
Zie het maar als een waarschuwing voor degenen die de kaart overwegen te gaan gebruiken onder Vista64.
Ik heb EMU support ook een bom mailtje gestuurd (nog geen reactie overigens) en een kopie naar mijn leverancier. Die heeft al wel gereageerd en wil voor me proberen om de kaart richting importeur terug te sturen. Dat is pas service.
Daar wil ik echter niet op wachten en als iemand de kaart wil hebben vind ik het prima. Maar alleen de verzendkosten gaat me wel een beetje te ver.
Sommigen vinden het gemopper maar ik vind dat het droevig is gesteld met fabrikanten die hun producten onvoldoende of niet getest te koop aanbieden.
Auzentech rules for me .....
Contact me @:
stephanvanzeeland AETT xs4all D.OTT NL
Natuurlijk is het wel jammer dat driver ondersteuning zo slecht is bij creative maar nu kraak je de kaart onnodig af.
Veel plezier met je nieuwe soundcard iig
[Reactie gewijzigd door et36s op 23 juli 2024 00:14]
Zoek ook een upgrade voor een pc hier.
Enige echte nadeel vind ik dat hij zoals genoemd 2 sloten in beslag neemt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn