Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Glo Zwart Review

tweakerbee 6 maart 2013, 3.761 views

Kobo Glo Zwart

Veelzijdigheid Score: 4

Het scherm van de Kobo Glo lees erg prettig, veel beter dan mijn vorige Sony PRS-600. In vol licht spiegelt het maar een heel klein beetje. Ook in het donker is het prettig lezen dankzij de backlight, hoewel die best nog een standje lager had gemogen (staat al op zijn laagst). Met de winkel van Kobo nog geen ervaring. Het apparaat doet wat het moet doen.

Wel heb ik af en toe last gehad van een rare bug die je boek op een andere pagina opent dan waar je was gebleven als de ereader helemaal uitgezet wordt. Bij het gebruik van stand-by deed dit probleem zich niet voor.

Klein minpuntje: De ingebouwde browser - die overigens niet officieel ondersteund wordt - is niet zo best. Allereerst is hij al ver weg verstopt onder 'extras', en je kunt alleen pagina's openen als je zelf een volledige link intikt, inclusief de 'http://'. Nu is een e-reader wat mij betreft niet bedoeld om op te internetten dus is dat maar een klein minpuntje.

Heb jij ook een Kobo Glo Zwart?