Logitech G400 Gaming Mouse Review

[eXodus] 2 maart 2013, 3.174 views

Logitech G400 Gaming Mouse

Pluspunten

• Sensor
  • Gewicht
  • Vormgeving

Minpunten

• Software werkt niet (goed) met versies voor PID: LZ13333

Gaming muizen zijn altijd een onderwerp waar veel vragen over zijn, welke muis is het beste. Dat antwoord is niet simpel aangezien er geen beste muis bestaat. De Logitech G400 is een van de muizen die tot de top behoort, waarom?

Sensor:
Het belangrijkste in een muis is de sensor, de nieuwste serie G400 hebben de verbeterde sensor Avago 3095 wat zorgt dat de "prediction" weg is uit de muis en dus geen enkele accelleratie plaats vind tenzij softwarematig ingesteld uiteraard.

Bouwkwaliteit:
De G400 heeft een erg goede bouwkwaliteit, is sterk en beschadigt niet gemakkelijk. De kabel is van goede dikte en is redelijk stevig.

Gewicht:
Het gewicht van de G400 is goed, 105 gram excl. kabel en 133 gram incl. Dit maakt het een van de lichtere muizen op de markt wat ik persoonlijk als positief ervaar, hij is aanzienlijk lichter dan de MX518.

Vormgeving:
Dit aspect is zo persoonlijk of het de vraag is hier op in te gaan, de vorm is bekend van de voorgangers G500 en MX518. Ik zweer erbij en vind het de meest comfortabele vorm.

Software:
De software is zowel een sterk als een zwak punt, bij de vroege versie van de G400 was dit een absolute no-go zone. De software veroorzaakte een jitter waardoor fatsoenlijk gebruik onmogelijk was, bij de laatste versie PID boven de LZ13333 is dit probleem verholpen. De software is vrij compleet zo kan de DPI en polling rate ingesteld worden en kunnen alle knoppen van functie gewijzigt worden.

Prijs:
De G400 is zo goedkoop vergeleken met de concurrentie dat de vraag gesteld kan worden, zijn zij zo duur of is de G400 zo goedkoop? Naar mijn idee is de G400 verreweg de best mogelijke prijs-kwaliteit die momenteel beschikbaar is.

De concurrentie:
Wat zijn de G400's grootste vijanden? Een simpel antwoord hierop is geen, er zijn geen gelijkwaardige muizen op de markt met 8 knoppen en een superieure sensor. Wel zijn er uiteraard concurrenten met een andere samenstelling van knoppen.

Razer:

Zowie - Avago ADNS-3090 Sensor
Zowie EC1/2 eVo - Avago ADNS-3090 Sensor

Cooler Master:
Cooler Master Storm Spawn - Avago ADNS-3090 Sensor
Kan gevoelig zijn bij bepaalde muismatten.

• 16GB Corsair Vengeance Low Profile
  • Coolermaster 212 Evo
  • Gigabyte Z77-D3H
  • i5 3570K
  • Logitech G15 (Blue)
  • MSI GTX560-Ti
  • Plantronics Gamecom 780
  • Razer Mantis Speed

Heb jij ook een Logitech G400 Gaming Mouse?

Ben het met je hele revieuw eens.
Ben van de MX518 naar G500 gegaan.
Deze heb ik terug gebracht om de G400 te halen.
Ik miste echt het gevoel van de MX518, waar de G400 bijna gelijk aan is.
Bedankt voor deze review, +2. Tip: Misschien kun je nog beschrijven hoe de muis aankwam (qua verpakking, accessoires etc. etc.) in woord/beeld? Ik ga hem toch al halen, maar zou de review nog meer kompleet maken.
Zal als ik thuis ben nog wel een foto maken en die info toevoegen, heb nog een ingepakte staan :)
Van de week ook eentje gehaald, fantastische muis. Veel beter dan de sidewinder X3 die ik hiervoor had.

De pre LZ13333 versies zijn al een flinke tijd van de markt, je moet wel flinke pech hebben als je er nog zo een binnenkrijgt.