Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Glo Cyaan Review

Ellen_V 26 februari 2013, 1.459 views

Kobo Glo Cyaan

Pluspunten

• touchscherm
  • backlight
  • ondersteuning diverse formaten eBooks
  • eenvoudige, maar nette vormgeving
  • regelmatig software updates
  • ingebruikname via wifi mogelijk; pc niet direct nodig
  • schappelijke prijs

Minpunten

• opstarten als er een SD kaartje inzit duurt lang
  • 1e keer indexeren van SD kaartje duurt lang
  • ereader kan spontaan resetten
  • lichtknopje aanzetten terwijl de ereader nog opstart geeft een factory reset
  • kan niet overweg met grote PDF bestanden

Veelzijdigheid Score: 4
Fijne ereader met backlight (achtergrondverlichting), touchscherm en wifi. Ik had hiervoor al een gewone Kobo Touch, maar vond het ontbreken van verlichting een gemis. Natuurlijk heeft een kleurentablet een mooier scherm en kan veel meer, maar met deze Kobo kun je echt meters maken met lezen. De browser is handig als je je eigen eBooks via de cloud (bijv. Dropbox) wilt behaderen. Maar op een SD kaartje van maximaal 32 Gb kun je ook flink wat eBooks meenemen. De Kobo kan overweg met beveiligde eBooks met Adobe DRM. Je bent dus niet verplicht eBooks aan te schaffen in de Kobo shop en/of de DRM te verwijderen van je gekochte eBooks. Ook elders gekochte en beveiligde boeken kun je erop lezen.
Er zijn apps voor mobiele apparaten als iPhone en iPad waarmee je je bibliotheek kunt synchroniseren. In therorie kun je dus op elk apparaat verder gaan met lezen waar je gebleven was. Dit werkt echter niet voor sideloaded eBooks (boeken niet via de Kobo shop verkregen). Ook bij boeken die je wel via Kobo hebt gekocht werkt dit niet goed. Maar aangezien ik niet gebruik, mis ik het niet. Ook de sociale opties van Kobo (gelezen boeken bespreken of delen via bijv. Facebook), gebruik ik niet. Als PDF lezer voor grote bestanden moet je deze ereader niet gebruiken, dan loopt ie nogal eens vast. Maar kleine pdf's en eBooks in diverse formaten gaat prima.
Koop er wel een beschermhoesje bij.

Heb jij ook een Kobo Glo Cyaan?