Cooler Master Blizzard T2 Review

MrMilco 26 februari 2013, 5.508 views

Cooler Master Blizzard T2

Pluspunten

• Verpakking

Minpunten

• Plaatsing fan ( had hem liever 90 graden gedraaid gezien )

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 3
Inleiding:
Cooler Master is een Taiwanese producent van computerkasten, ventilatoren, koelvinnen, voedingen en allerlei casemodding accessoires. Vele van hun kleine 50mm-koelvinnen worden gebruikt in computers van bedrijven als Compaq en Emachines. De laatste tijd is Cooler Master bekend omwille van zijn ventilatoren. Ze worden meer en meer gebruikt door casemodders.

De Verpakking:
De verpakking is zoals gewoonlijk weer top! Hij zit goed stevig verpakt, en ook de accessoires zitten er netjes bij verpakt.
Inhoud:
De inhoud van de doos is natuurlijk “rijkelijk gevuld”:
- Koelpasta
- Gebruikershandleiding
- Koeler zelf ( uiteraard :P )
- en diverse brackets voor o.a.
-- Intel: 1156/1155/775
-- AMD: FM1/AM3+/AM3/AM2
- En op de koeler zelf zit al een 92mm fan gemonteerd, een mooie paarse.
Design:
Het design, wat kun je daar nog over zeggen, dit is eigenlijk een groot verschil voor iedereen.
Zelf ben ik niet zo van dat paarse, maar zijn afmetingen, daar wordt ik wel weer blij van.
De afmetingen zijn namelijk (HxBxD): 14cm x 9.3cm x 8cm. Dit is lekker klein, en past in erg veel kasten.

Ook hebben ze goed gedaan om aluminimum vinnen te gebruiken, met daardoorheen 2 heat-pipes. Hierdoor is de warmteoverdracht ook een stuk beter t.o.v. 1 groot aluminimum blok ( AM2 Stock koeler van CM).

http://i.imgur.com/uP4RVa4.jpg?1 Links: Blizzard T2 - Rechts: Hyper T4

Installatiegemak:
Het inbouwen ging ook hier makkelijk, met de bijgeleverde beugeltjes voor de am2 socket was het gewoon een kwestie van de beugeltje aanklemmen, en klaar was je alweer, dit vind ik zelf een erg makkelijk systeem wat amd heeft ingevoerd.

Koelprestaties:
De koelprestaties zijn beter dan ik had verwacht, hij heeft geen groot oppervlak waar hij zijn warmte aan kwijt kan, daarintegen zijn de temperaturen goed te noemen.
Onder load was deze koeler 50 graden, 8 graden koeler dan de stock koeler, idle was het verschil iets lager, van 33 naar 29. maar iedere graad is er 1 denk ik altijd!

Hieronder heb ik de koeler in een grafiek gezet samen met de Stock koeler en de Hyper T4 van Cooler Master ( waar tevens ook een review van mij over te vinden is)

Geluid Productie:
Volgens Cooler Master produceert deze fan ongeveer 30dBa, dit kan ik zelf niet precies meten, maar je hoort hem wel, maar is niet erg storend. Uiteraard kun je er ook altijd een fan controller tussen zetten om de geluid te reduceren.

Conclusie:
Dit is een zeer goede koeler, die goed zijn werk doet.
Hij heeft geen top koel prestaties, maar het is nog steeds beter dan een stock koeler.

Ook voor de prijs hoef je het niet te laten, deze kost tussen de ¤15 en ¤20 ( op moment van schrijven) en doet wat hij moet doen!
Ik geef deze koeler 3 sterren

Heb jij ook een Cooler Master Blizzard T2?

Mag ik vragen met welke motivatie je al die koeler reviews hebt geschreven?

Roger
Ik vind het zelf erg leuk om reviews te schrijven voor computer onderdelen, en zo anderen te kunnen laten zien wat de + en - punten zijn van deze producten
Zijn de koelprestaties nou echt een pluspunt? Ik vind de resultaten nou niet super. Daarom miss ook maar 3 sterren?
Ja, nu ik er nog eens een keer goed naar kijk snap ik ook niet waarom ik hem als pluspunt heb gezet, wel kan ik je de motivatie geven voor de 3 sterren:
Het is een budget koeler, met een klein oppervlak, hiervan had ik wel gehoopt dat hij nog wat betere koelvermogen had, dit mocht dus niet zo wezen.
zou de T2 blizzard het goed doen op de pentium g3220? ik hou van stille computers die goed gekoeld worden.
Hij houd hier een Pentium g1610 koel. Maar voor de zekerheid zou ik als ik jiu was gaan voor de hyper t4 bijvoorbeeld
Oké, ik zit zelf met ruimte problemen in de kast dus... Deze past wel.
Ik was zelf namelijk te kiezen voor de fractal design core 1000.
Te weinig plek. |:(