Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys E4200 Review

bartplNewbie 25 februari 2013, 1.170 views

Linksys E4200

Pluspunten

• Bereik lijkt prima
  • Werkt goed icm RE1000
  • Gastennetwerk

Minpunten

• Onstabiel
  • Verplichte install (Cisco) Linksys "wizard" voor ingebruikname van router
  • Geen max. verbruik gastennetwerk
  • Wordt erg warm

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Aanleiding

Deze router is gekocht als upgrade vanwege N-functionaliteit, mogelijkheid tot gastennetwerk en de betrouwbare Cisco achtergrond.

Het probleem

Helaas ondervindt ik al geruime tijd stabiliteitsproblemen op Apple apparatuur. Erg vervelend, aangezien er het een en ander van deze fabrikant in huis is.

De verbinding gaat "idle", oftewel: De verbinding is er wel met de router lijkt er wel, maar er moet opnieuw verbindingen worden gemaakt (of op de iPhone lease vernieuwen) om daadwerkelijk van internet gebruik te kunnen maken.

Ook is de verbinding "stroperig" op de iPhone, als het gaat om laden of streamen van content. Uiteraard is er onderzoek gedaan met inSSIDer etc. maar de oorzaak lijkt in de router te zitten. Het probleem doet zich voor ondanks volledige reset, nieuwe firmware, etc.

Voor de volledigheid, het betreft hier een v2.

Status

Op dit moment een call ingeschoten bij Linksys, we wachten het even af.

Update
Het een ander al gewijzigd o.a.
- Uitgeschakeld IPv6 & 6rd-tunnel
- Uitgeschakeld gastennetwerk
- Uitgeschakeld SPI-firewallbeveiliging (vraag of dit verstandig is)

Heb jij ook een Linksys E4200?

Van die verplichte wizard heb ik niks gemerkt toen ik mijn E4200 in gebruik nam hoor
Kan zijn dat dit MAC eigen is, de webinterface kon ik niet direct rechtstreeks benaderen.
SPI uitschakelen is niet verstandig.

Ik heb dit type ook en heb ook problemen gehad met de iPhone. Ik heb wat zitten spelen met de beide kanalen voor 2,4 en 5 GHz. Verder heb ik QoS uitgeschakeld omdat ik ik zag dat dit een positieve uitwerking had op de ontvangst van de iPhone. Ik heb eveneens het gasten netwerk uitgeschakeld.

Heb echter deze router aan de kant gegooid en heb nu een TL-WR1043ND. Ik had veel problemen met een slecht bereik. Hoe ik dat de modem ook plaatste. Sommige kunstwerken konder er niet aan tippen.

Met de TL-WR1043ND heb ik weer een uitstekend bereik.

De E4200 is mijn slechtste aankoop sinds jaren.
dat je problemen met je apple device hebt komt mij bekend voor.
nadat ik 5Ghz had uitgeschakeld werkte alles al een zonnetje.