Specificaties 120mm diameter met 31,6dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Hyper T4 Review

MrMilco 24 februari 2013, 8.048 views

Cooler Master Hyper T4

Pluspunten

• Koelvermogen
  • Design
  • Afmetingen

Minpunten

• De plaatsing van de fan, ik had hem liever 90 graden gedraaid gehad, zodat hij van voor naar achter blies.

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Inleiding:
Cooler Master is een Taiwanese producent van computerkasten, ventilatoren, koelvinnen, voedingen en allerlei casemodding accessoires. Vele van hun kleine 50mm-koelvinnen worden gebruikt in computers van bedrijven als Compaq en Emachines. De laatste tijd is Cooler Master bekend omwille van zijn ventilatoren. Ze worden meer en meer gebruikt door casemodders.

De Verpakking:
Net zoals altijd is de koeler weer goed verpakt. Ook de accessoires zitten er netjes bij in verpakt, niet alles zo los in een doos gegooid met grote kans op beschadigen. Ook is de schuim eromheen helemaal top! Lekker dik, en dit zorgt er ook voor dat je in principe zelfs zonder een doos met verpakkingsmateriaal kan verzenden.

Inhoud:
De doos was netjes ingepakt, en mooi gevuld met diverse dingen:
- Backplate
- Koeler ( uiteraard )
- Fan gemonteerd op de koeler (120mm)
- Extra beugels om een 2e fan te monteren op de cpu koeler
- Mounting:
-- Intel: 2011/1366/1156/1155/775
-- AMD: FM1/AM3+/AM3/AM2

Design:
De Hyper T4 heeft een mooi slank design, hiervan zijn de afmetingen ook wel erg mooi te noemen.
De afmetingen zijn namelijk (HxBxD) 15.2cm X 13.2cm X 7.3cm

Installatiegemak:
Deze koeler is erg makkelijk te plaatsen doordat hij niet erg zwaar is, ook de beugeltjes zijn erg makkelijk, als je amd hebt, dan kan hij op de bestaande bracket geplaatst worden.
Zelf had ik de koeler in 1 minuut in mijn pc gezet.

Koelprestaties:
De koelprestaties van deze koeler zijn goed te noemen, hieronder in het tabel heb ik hem vergeleken met de stock koeler, en de Cooler Master Blizzard T2. onder load was mijn cpu maar 43 graden, dat is al 15(!) graden minder dan de stock koeler.
Doordat hij zo koel is, hield ik ook nog wat ruimte over qua temperatuur dat ik ook nog kon gaan overklokken.

Deze temperaturen zijn dan gemeten met 1 120mm fan erop gemonteerd, optioneel kun je er nog een 2e opzetten, alleen met deze temperatuur vind ik dat al niet meer nodig.

Geluid Productie:
Doordat deze koeler PWM gestuurd is, loopt de snelheid op naarmate de cpu warmer word, hierdoor is hij idle gewoon stil, en als je hem onder load zet, ( en in een stille kamer zit) dan is hij wel te horen.
Dat hij dan iets geluid maakt, dat maakt mij niet uit, ik hem zelf altijd muziek opstaan waardoor ik de computer niet/nauwlijks hoor.

Conclusie:
Dit is een zeer goede koeler voor wat het kost, zelf zou ik deze aanraden aan anderen die een budget hebben van 20 - 30 voor een cpu koeler!
Hij ontvangt van mij 4 sterren

Heb jij ook een Cooler Master Hyper T4?

Vaak houdt op deze manier de koeler wel de northbridge koeler.
de fan is vast wel in te stellen in de bios?
anders misschien via speedfan oid.

heb nu 1ster gegeven, maar zit al vlakbij de 2 sterren.
Je kunt kiezen om de fan van beneden naar boven te laten blazen, of van boven naar beneden,
ik heb gekozen van beneden naar boven ( warme lucht stijgt, dus vandaar.

Ja, de fan is inderdaad in te stellen via het bios, vond dit eigenlijk niet noemenswaardig omdat dat meer per moederbord verschilt.

Bedankt voor die ene ster :D
Bedankt voor de review :+ Ben bijna zeker van mijn keus nu :)
Ik ben blij om te lezen dat deze review jou koop beinvloed!
Ik kan hem ook zeker aanraden, zit sinds deze review non-stop in mijn pc, en 1x in de maand blaas ik m ff schoon met lucht, en hij werkt nog zeer prettig!
kan je 2de fan bijplaatsen?
Ja, dit kan, de brackets ervoor zijn bijgeleverd!

Zelf heb ik het nog niet gebruikt, aangezien dit goed genoeg koelt voor mij, maar mocht je het willen, het kan!
Dat je hem er in 1 minuut erop had zitten dat is wel heel erg snel hoe doe je dat.
Bracket van de oude koeler er nog op zitten (AM2) hierdoor is het koelpasta erop doen, en dan is het een kwestie van klikken, en hij zit
Zie dat hij over je eerste geheugen slot valt lijkt mij niet erg handig met deze cpu koeler hij is wel wat aan de brede kant. _/-\o_
Klopt, hierdoor zul je eerst de geheugen erin moeten zetten, en daarna pas de koeler. Had ook graag de koeler een kwartslag gedraaid gezien. maar helaas kan dat niet,.
Maar dat is niet erg handig als je het geheugen er later weer eruit moet halen dan moet je alles weer los halen dat is voor een gemiddelde nederlander nog wel veel werk :O
Deze cpu koeler is voor mij te breed (heat sink)aangezien ik high profile geheugen heb van corsair dus of dat gaat passen weet ik niet zoals ik nu gezien heb op jou foto denk ik van niet.
Nee, als je het geheugen meteen in de 1e 2 sloten moet doen naast de socket, lijkt dit me niet verstandig. heb zelf de standaard reepjes, en dat wil net.