Inleiding:
Cooler Master is een Taiwanese producent van computerkasten, ventilatoren, koelvinnen, voedingen en allerlei casemodding accessoires. Vele van hun kleine 50mm-koelvinnen worden gebruikt in computers van bedrijven als Compaq en Emachines. De laatste tijd is Cooler Master bekend omwille van zijn ventilatoren. Ze worden meer en meer gebruikt door casemodders.
De Verpakking:
Net zoals altijd is de koeler weer goed verpakt. Ook de accessoires zitten er netjes bij in verpakt, niet alles zo los in een doos gegooid met grote kans op beschadigen. Ook is de schuim eromheen helemaal top! Lekker dik, en dit zorgt er ook voor dat je in principe zelfs zonder een doos met verpakkingsmateriaal kan verzenden.
Inhoud:
De doos was netjes ingepakt, en mooi gevuld met diverse dingen:
- Backplate
- Koeler ( uiteraard )
- Fan gemonteerd op de koeler (120mm)
- Extra beugels om een 2e fan te monteren op de cpu koeler
- Mounting:
-- Intel: 2011/1366/1156/1155/775
-- AMD: FM1/AM3+/AM3/AM2
Design:
De Hyper T4 heeft een mooi slank design, hiervan zijn de afmetingen ook wel erg mooi te noemen.
De afmetingen zijn namelijk (HxBxD) 15.2cm X 13.2cm X 7.3cm
Installatiegemak:
Deze koeler is erg makkelijk te plaatsen doordat hij niet erg zwaar is, ook de beugeltjes zijn erg makkelijk, als je amd hebt, dan kan hij op de bestaande bracket geplaatst worden.
Zelf had ik de koeler in 1 minuut in mijn pc gezet.
Koelprestaties:
De koelprestaties van deze koeler zijn goed te noemen, hieronder in het tabel heb ik hem vergeleken met de stock koeler, en de Cooler Master Blizzard T2. onder load was mijn cpu maar 43 graden, dat is al 15(!) graden minder dan de stock koeler.
Doordat hij zo koel is, hield ik ook nog wat ruimte over qua temperatuur dat ik ook nog kon gaan overklokken.
Deze temperaturen zijn dan gemeten met 1 120mm fan erop gemonteerd, optioneel kun je er nog een 2e opzetten, alleen met deze temperatuur vind ik dat al niet meer nodig.
Geluid Productie:
Doordat deze koeler PWM gestuurd is, loopt de snelheid op naarmate de cpu warmer word, hierdoor is hij idle gewoon stil, en als je hem onder load zet, ( en in een stille kamer zit) dan is hij wel te horen.
Dat hij dan iets geluid maakt, dat maakt mij niet uit, ik hem zelf altijd muziek opstaan waardoor ik de computer niet/nauwlijks hoor.
Conclusie:
Dit is een zeer goede koeler voor wat het kost, zelf zou ik deze aanraden aan anderen die een budget hebben van €20 - €30 voor een cpu koeler!
Hij ontvangt van mij 4 sterren