OCZ ATV USB 2.0 Flash Drive 4GB Zwart Review

SOEPSTENGEL13 14 april 2008, laatste update op 15 april 2008, 1.186 views

OCZ ATV USB 2.0 Flash Drive 4GB Zwart

Pluspunten

• 30 - 35 MB/s read
  • Prijs!!
  • Waterdicht
  • Kan een stootje hebben

Minpunten

• GEEN!

Intro
Ik zocht een USB stick voor PortableApps, zodat ik altijd en overal mijn software kan openen. En natuurlijk voor data voor school. Mijn keuze was snel gemaakt na een review te hebben gelezen van deze stick.

Prestaties
Met HD Tune haal ik gemiddeld 32/33MB/s en met HD Tach 35MB/s met een acces time rond de 1.5ms. Deze doorvoor snelheden zijn echt een van de beste die ik ooit heb gezien (14-04-08) met USB sticks.

De prijs is echt super, voor 15 euro heb je usb sticks met doorvoer snelheid van 10MB/s, 5 euro meer uit geven en je hebt 3x zoveel snelheid! De beste prijs/prestatie verhouding naar mijn mening.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Het is algemeen bekend dat flash geheugen veel betouwbaarder is dan een traditionele hardeschijf. Helaas hebben ze een maximaal aantal schrijf cyclussen, maar die berei ik nooit hopelijk. Daarnaast is deze USB stick waterdicht en heeft een rubberen behuizing om stoten op te vangen.

Heb je een USB stick nodig van ~4GB dan raad ik deze stick echt aan!

Heb jij ook een OCZ ATV USB 2.0 Flash Drive 4GB Zwart?

Leuke review, je kan niet zo veel meer schrijven over een USB stick...
Misschien wat dingetjes over Vista Readyboost?
Of het ontbreken van U3, tenzij de schrijver dat bedoeld met zijn eerste zin.
..zodat ik altijd en overal mijn software kan openen..

Verder, tsja, wat kan je nog meer kwijt aan een USB stick..

Heb zelf de 4 GB U3 Cruzer van SanDisk, wel met U3 en zonder dopje :), voor mij perfect.

[Reactie gewijzigd door _Apache_ op 15 april 2008 14:45]

Vista ReadyBoost heeft hij idd, maar daar ga ik niks van merken, denk dat 4GB RAM genoeg is en heb swap memory uit gezet.

Over U3 heb ik nog nooit iets gehoord. Ik gebruik PortableApps op mijn USB stick. Als ik zo even kijk op de website van U3 lijkt het erg veel op elkaar :P

[Reactie gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 15 april 2008 18:37]

Hetzelfde product reviewen, op 3 uur van elkaar.. :-)

productreview: OCZ OCZUSBATV4G 4GB review door GaensDude

Hoe komt het dat jij 10MBps meer haalt dan mij?
usb beperking of schreef je naar een hd die max 20MB/s doet?
Op laptop van m'n broer haalde ik 25MB/s met HD tune en met andere PC (E6850, 2GB, 7200RPM HDD) haalde ik dus 32/33MB/s. Snap ook niet dat dat verschilt
nee.. hd is een 100GB Fujitsi laptop-hdd sata, 5400rpm, 16mb cache trekt 45MBps gemakkelijk.. vreemd
laptop van m'n broer heeft ook 5400 RPM, misschien heeft het toch wel iets met elkaar te maken.