Specificaties 6.1-kanaals met 120W versterker en 5x HDMI - Bekijk alle specificaties

Sony STR-DN1030 Review

Superkoerier 13 februari 2013, 629 views

Sony STR-DN1030

Pluspunten

• featureset icm prijs

Minpunten

• trage interface voor TV beeld via de versterker
  • onverklaarbaar niet reageren van de versterker op AB commando's
  • omslachtige manier waarop van internet radio kan worden genoten (via SENS)
  • enorm geluidsvolume bij gebruik Airplay (voornaamste negatieve punt!)
  • Dit negatieve punt is gemeld bij Sony. Ik neem aan dat het softwarematig gefixed kan worden en dat dat dan ook gebeurd door Sony. Zodra dat gebeurd is gaat de beoordeling aangepast worden (omhoog)

Geluidskwaliteit Score: 4
Aangetrokken door een combinatie van merk, featureset en prijs én na het product te hebben vergeleken met andere producten in de markt, toch maar dit apparaat gekocht.

Waarom? Dé combinatie van aardige featureset, leuke prijs en van het juiste merk. Vooral Airplay trok mij aan icm internetradio, USB, via het Netwerk en dat het het 720p video signaal kon opschalen naar 1080p.

Na 22 jaar van een pioneersetje te hebben genoten was het weer tijd om met de tijd mee te gaan.

Al met al ben ik na 2 weken niet teleurgesteld geraakt maar ook niet wild enthousiast. Lees hieronder verder waarom...

Heb jij ook een Sony STR-DN1030?

Hi Superkoerier,

ik heb deze zelf ook gekocht rond de jaarwisseling en ga hem vanavond calibreren. Ik heb tot nu geen problemen ondervonden met AB functies. Kan je daar voorbeelden van geven , dan check ik dat bij de mijne

Over de Airplay: je bedoelt dat het geluid hard aanspringt ? dus je hebt de receiver op Vol stand 16 staan en hij geeft zeer hard geluid weer ?

Dit kan ik helaas niet testen , daar ik onlangs mn iPad ben kwijt geraakt

Q: gebruik je hem in combinatie met een 5.1 (of hoger ) set ? Zoja wat zijn jouw DTS HD bevindingen?

Ik heb hem nu alleen op mn nwe Hi Fi speakers aangesloten (Teufel Ultima MK2)

Gr Sven

[Reactie gewijzigd door SvenG op 14 februari 2013 11:34]

De probs met het niet reageren op AB commando's heft vooral betrekking op het instellen.
Ik heb nu mijn Logitech AB in gebruik genomen en de Sony niet meer nodig gehad.
Probleem speelde bijvoorbeeld bij het instellen van de radio voorkeuzezenders.

Met Airplay bedoel ik: zet het volume van de iPad op halve kracht en je volume op +7. Dan springen de ruiten eruit. Ik gebruik de functie af en toe nog wel, maar dan vanaf geluidsniveau 0 op zowel de ipad als de versterker. Vanuit daar ga ik tot de max.

Ik heb alleen twee front en één center luidspreker(s). Geen 5.1 set. Dat komt nog wel. Als de setting tijdens het kijken van een film naar 5.1 springt dan wordt het geluid vrij zacht.

Met vriendelijke Groet,

Sander
Deze klacht ondervind ik ook:

erg vreemd ... firmware is up to date overigens

Airplay werkt bij mij niet ...(iPad 4 ) hij blijft zggen : loading of iets dergelijks en kapt er na 1-2 min mee

Heb jij Bluetooth ?