Netgear WNDR4700 Review

repair2000 10 februari 2013, 1.035 views

Netgear WNDR4700

Pluspunten

• de router heeft 4 aparte wlan's aan boord. deze zijn allemaal apart instelbaar dat ze gescheiden kunnen worden van het vaste netwerk alleen een internet link dus . 450mbps max doorvoer , dit kan ook lager ingesteld worden net als het zendvermogen . a,b,g,n netwerk . 2 wlan a en n kunnen ook op 5ghz werken.
  • de server functie werkt ook prima met de los te kopen sata hdd die in de behuizing gezet kan worden . de firmware kan ftp,http aan , lan of ook via wan bereikbaar met goede doorvoer.
  • erg stabiele firmware en hardware , sinds aankoop niet hoeven resetten .
  • een backup is zo gemaakt , usb erin steken en 1 knop indrukken.
  • het wlan kan met 1 knop worden uitgezet , geen gedoe via browsers ofzo .

Minpunten

• het toestel heeft een zeer irritante ventilator aan boord , er is geen toerenregeling te vinden in de firmware en ook gaat de fan niet op temperatuur regelen .
  • de router heeft ook geen link indicatie voor de aparte lan poorten , dus je hebt 1 led die aan is maar geen data activiteit aangeeft , op geen enkele verbinding overigens .
  • het logo op de router geeft constant wit licht af , het soort licht wat een display van een gsm afgeeft als er een bericht binnenkomt , fijn op een slaapkamer ..
  • het opstarten duurt erg lang bij de router , maar wel gezegd dat hij sinds aankoop ( 2 maanden terug ) niet gereset heeft hoeven worden. de hardware en firmware is erg stabiel . als je veranderingen aabrengt in bijv wlan wordt ook alleen dit deel herstart als je de instellingen toepast .
  • als je de hdd monteert krijg je ook weer het probleem dat deze altijd draait , geen energie beheer aanwezig voor die hdd , snap ook niet dat er een green label op dit toestel zit. het altijd draaien van de hdd heeft weer het nadeel dat de behuizing gaat resoneren want dat is plastic..

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
na een tijdje dubben deze wndr4700 aangeschaft omdat de oude dir655 toch wat instabiel werd. de doos zag er interresant uit van binnen maar daarna werd het plaatje pas duidelijk ..

de router instellen was goed te doen , toch had m'n oude router meer features aan boord. deze wndr4700 is iets sneller als de oude router zonder qqs aangezet , dan haal je de helft niet eens meer.
het stroomverbruik valt mee , ondanks de adapter van 5amp 12v loopt er met 2 wlan aan ,zonder hdd aangezet nog geen 650ma bij 12v .
usb , sd insteken om een directe backup van te maken met 1 knop indrukken .

Heb jij ook een Netgear WNDR4700?

Puur ter info: Er is wel een hidden pagina om de toerentalregeling van de ventilator te regelen.

Te vinden op: http://routerlogin.net/Thermal_FAN.htm

Echter beperkt en zelfs op het laagste niveau best veel herrie.
het maakt niet meer uit , de fan is er al maanden geleden uitgehaald, zelfs zonder dat rammelding geen uitval gehad of hoeven resetten. in de log komt wel dagelijks een foutmelding te staan maar verder blijft de router goed werken. als ik er een gewone hdd insteek zal de fan nodig zijn, maar met een ssd kan het ook zonder fan .
Ik neem aan dat de garantie hierbij vervalt?
Ik wordt ook een beetje flauw van die fan (staat op de laagste stand) en heb hem 'het liefst' helemaal uit..
Mocht je nog tips hebben voor het open slopen dan hoor ik het graag :Y)

*HDD zit en komt er sowieso niet in, ik heb een aparte NAS staan voor de netwerkopslag :)
de garantie zal idd wel vervallen als hij open is geweest.

de kast kan open door de toryx 10 eruit te draaien in de voet .
ik heb toen meteen de router verticaal gezet zodat natuurlijke koeling beter z'n werk kan doen.
de bovenkant van de kast heeft geen gaatjes,maar de zijkanten wel.
toch heb ik nog nooit de router hoeven resetten vanwege vastlopen door oververhitting.

er komt wel dagelijks een melding in het log van de router "FAN FAULT "maar verder merk je niks van het losgooien van de fan.

omdat de garantie toch verviel als de kast open was geweest heb ik meteen die irritante led in het logo eruit gewipt , nutteloze bling bling :)