Specificaties Tower, 7 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master K280 Review

tijm12 10 februari 2013, 4.493 views

Cooler Master K280

Pluspunten

• Goede cable management
  • Stille 120mm fan
  • Lange videokaart kan erin
  • Stof-filter psu
  • Tool less
  • Hoge pootjes

Minpunten

• Geen usb3 converter
  • geen 8/4 pin hole
  • maar 3 fan mogelijkheden
  • max hoogte koeler (162mm)
  • expansion slots
  • Stand-off plekken fout geschreven

Hallo,
Dit is mijn eerste (korte) review dus verwacht er niet te veel van.

Wat komt er in de doos?

De behuizing zelf (logisch) en een gebruiksaanwijzing de rest is aanwezig in de behuizing zelf

Eerste indruk
Toen ik de behuizing zag dacht ik gelijk: Wow, die ziet er best wel mooi uit voor het geld. Mijn indruk was dan ook een goede look en het ziet er dus ook echt als een gamerscase uit. Het mooie aan deze case is zeker dat hij ruim 1cm van de grond af staat dus je kan de PSU met de fan naar beneden inbouwen! Overigens heeft de voorkant een: Aan knop, Reset knop, HDD LED, Power LED, 1 USB 2.0 en 1 USB 3.0. Je kunt 3 Optical drives installeren en je hebt 7 expansionslots voor de videokaart. Overigens kun je deze niet meer terugzetten nadat je ze hebt weggehaald

Inbouwen
Het inbouwen van het moederbord verliep niet helemaal soepel, in de case staat waar je de stand-offs moet neerzetten. 2 van deze genoemde stand-offs zijn fout voor een m-atx bord dus ik maakte me gelijk druk dat eentje mijn moederbord aan de onderkant zou beschadigen. Nadat dit probleem verholpen was ging het inbouwen lekker soepel. Voor zijn prijs beschikt deze case over zeer goede cable management het enige nadeel is dat er geen 8/4-pins cpu hole is dus die kabel moet langs of over de koeler heen. Het installeren van een HDD/optical drive gaat makkelijk omdat deze tooles zijn dit houdt in dat je ze niet hoeft vast te schroeven. Nog een klein nadeel is dat de usb-3.0 niet geleverd wordt met een converter dus let op als je die port persee nodig hebt koop er dan een converter bij als je moederbord geen usb-3.0 ondersteund! Je hebt genoeg ruimte voor een lange videokaart ;)
Inbouwen PSU:
Dit verliep zeer gemakkelijk en soepel er zit zelfs een kleine ''dust-filter'' aan de onderkant wat stof vast/tegenhoudt.

Koelingsmogelijkheden
Hierover ben ik kort.
Je krijgt 1 120mm fan meegeleverd(deze is fluisterstil) en daarna heb je nog 2 plekken over voor 120mm fans dus zelf vind ik dit dus niet echt goed dus daarom maar 3 sterren daarvoor. Maar als je deze opvult met drie fans dalen je temperaturen met een graad of 6/7.

Temperaturen
Als ik render met mijn AMD PHENOM x4 965 op stock koeler wordt deze al gauw tegen de 70*C (max wat de cpu aankan is 82*C). Dit ligt niet aan de behuizing deze CPU staat al bekent als heethoofd ik ben dus ook van plan een andere koeler erbij te kopen. Het gekke is bij mij dat mijn moederbord vaak heter wordt dan mijn cpu als mijn mobo 47*c is is mijn cpu 44*c. De gpu wordt in deze computer goed gekoeld mijn hoogste temperatuur in furmark is 48*c na 2 uur draaien. De cpu in mijn oude kast werd max 67*c dit komt omdat dit een i5-dual core was en deze worden in het algemeen niet zo heet. Van het moederbord lukte mij het niet om bij mijn oude kast de temperatuur te meten. Dat lukte wel bij de videokaart deze werd onder max load met furmark wel 89*c :o (dit was dan ook een hd 7750) toen ik deze videokaart in deze case stopte was de max load 78*C (de nieuwe 48*c) dus als je alle drie de fans ophangt heb je een zeer goede airflow.

Hier ben ik ook kort over,
over de prijs qua verhouding ben ik zeer tevreden je krijgt echt een topkwaliteit case voor het geld. Dus al ben je een gamer met een budget raad ik je deze behuizing zeker aan!

PS: Aanvullingen of vergeten dingen graat posten ;)
(afbeeldingen komen later)

Heb jij ook een Cooler Master K280?

Alhoewel je al zei dat het een korte review ging worden, wil ik je toch nog wat (opbouwende) kritiek geven. Het kopje koelingsmogelijkheden gaat dan wel over het aantal aansluitingen, dat het redelijk beperkt is, maar als je met enkele ventilatoren je kast koelt houdt, is het toch goed? :) Temperaturen gaat eigenlijk vooral over jou cpu, en niet over de temperaturen van alle onderdelen. Heb je bijvoorbeeld vergelijkingsmateriaal met je vorige kast?

Verder is "top case" meer een oordeel dan een pluspunt. Ook zou ik je spelling even checken (manegment, expantion, tooles etc. ) Geen slechte review, maar het kan wel iets uitgebreider ;)
Oké, bedankt voor de tips ik zal nog wat verbeteringen aanbrengen
Hoe was het kabel management? Een vrij unieke feature voor deze prijs dus ben wel benieuwd. Verder is de usb3.0 poort voorop dus via interne header aangesloten? Hoe zou je de bouwkwaliteit beoordelen (stevigheid, scherpe randen etc), eventueel in vergelijking met andere kasten waar je ervaring mee hebt?
70 graden voor een 965? :O die van mij komt nieteens boven de 55 uit met prime95, geclockt op 4ghz. Weet je zeker dat die max temp klopt? Naar mijn weten mogen ze niet boven de 65 graden uit komen correct me if i'm wrong..
Geen woord over de degelijkheid zoals bijv. sterkte van zijpanelen, dat mis ik.
Heb ooit ook al eens een PC gebouwd met deze kast.
Aangezien het een budget PC moest worden is dit toch 1 van de fijnste kasten die ik gehad hebt.
Voor dit geld heb je toch een leuke kast, en kan je het niet gaan vergelijken met een kast van 100 euro of meer.
vraagje aan de reviewer; Ik zit er aan te denken ook deze case te kopen, maar ik ben bang dat ik te weing ruimte heb voor mn cpu cooler. Dat is een sythen mugen 2. Als ik hem op mijn huidige mobo meet komt ie tot ongeveer 165mm. Die 162mm die jij gemeten hebt, dat is ook vanaf het moederbord gemeten of is dit overgenomen van de site van coolermaster?
Mijn koeler de Scythe Ninja 3 past net aan in de case en heeft een hoogte van 160 mm
Ik heb de kast ook, beetje late reactie maar voor volgende kopers: een scythe mugen 4 past er net in :)