Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DHP-1565 Review

weerstand 17 februari 2013, laatste update op 20 december 2014, 4.381 views

D-Link DHP-1565

Goede snelheid, voldoende bereik (voor router met ingebouwde antenne's) en stabiel

Pluspunten

• Prijs.
  • Geen adapter dus minder kabel wirwar.
  • Mogelijkheid tot Powerline (nog niet gebruikt).
  • Mooi zwarte behuizing (geen heftig knipperende ledjes, maar beschaafde gedimde status leds).

Minpunten

• Er zijn routers met meer bereik

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Besteld bij Wehkamp voor 35 euro (45 inclusief verzendkosten en 10 euro facebook kortingsbon).

Binnen 5 minuten geinstalleerd.
En nu eindelijk een GBit router ipv de good old geflashte Speedtouch 780 WL.

Eerste speedtest: vlakbij de router in de woonkamer geeft draadloos m'n volledige UPC Horizon snelheid 60 Mb up/ 6 Mb down. Mmmmmmmm.

Nu eens kijken of verbinding stabiel blijft met wat torrents.
Voorlopig gaat dat prima.
Update: Modem draait een week zonder 1 chrash of reset, ook met flinke torrents.

Router met ingebouwde adapter blijft in ieder geval heerlijk koel, vergeleken met de Speedtouch.

Boven in studeerkamer (dus door betonnen vloer +betonmnen muren) nog steeds heerlijke snelheden:, download 40 Mb, upload 6 Mb naar een Dell laptop.

Voorlopig ben ik erg tevreden, de Speedtouch was minder stabiel.

Heb jij ook een D-Link DHP-1565?

Hallo,

Ik heb dezelfde router gekocht. Werkt prima op de laptop, maar krijg met geen mogelijkheid een verbinding met de iPad en IPhone. Beiden zien wel de router, maar na het invoeren van het wachtwoord verschijnt ieder keer de melding " verbinding mislukt". Een android tablet werkt prima.
Heb jij wellicht een oplossing?

Mvg, Jacob
Werkt prima met m'n Iphone 4 op IOS 6.
Geen lastige tekens gebruikt is SSID of wachtwoord.

Maar appeltjes kunnen wat wispelturig zijn voor Wifi geloof ik.
Misschien hier ee oplossing??

[Reactie gewijzigd door weerstand op 9 februari 2013 19:30]

Ok, ik heb net van de week de upgrade naar 6.1 gedraaid. Wellicht is een downgrade de oplossing. Ik heb getest met een IPhone 3 met iOS 4.3. Deze maakt zonder probleem een verbinding.

Mvg, Jacob
Heb je de usb poort ooit gebruikt voor een externe usb schijf aan te sluiten als netwerkschijf? Ben erg benieuwd of dit makkelijk en stabiel werkt. Zou erg relaxt zijn voor backups. Volgens de fabrikant zou het moeten kunnen.
Ik heb nog niet echt met een harddisk op de USB poort gespeeld.

Hier vind je een veel uitgebreidere review (slik) met wat info over de USB poort.

Maar wat verder googlen op Shareport:
geeft nu niet echt lekkere reviews op de Shareport app die nodig is.

Dus ik blijf maar gewoon de router als router gebruiken, en dat doet ie tot tevredenheid, bereik is niet overdreven goed (in de tuin bijvoorbeeld) maar de snelheid is prima voor het geld.
Ik heb er net 1 geinstalleerd bij familie en die belde net dat de stroom eraf was geweest en de router is gereset. Is dit normaal? Hebben jullie daar ook last van?
In het bovenstaande review van Weerstand staan onwaarheden.
Hoe kan hij nou draadloos een download snelheid bereiken van 60 MB(s) als deze router maar theoretisch een Max. snelheid heeft van 300 Mb/s, voor de leken, 60 MB/s is 480 Mb/s, Je moet bits delen door 8 om Bytes te verkrijgen..
Dus, 1000 Mb(its)/s = 125 MB(ytes)/s

Onzin dus, en Ik vertrouw dus nooit reviews van mensen die onwaarheden vertellen of gewoon complete leeks zijn.
Inderdaad moet Mb zijn ipv MB, review is aangepast.
Werkt port forwarding bij jullie goed? Ik krijg het niet aan de gang. Alles triple gechecked, en met oude router werkte het prima. Begrijp er niets van. Welke firmware versie draaien jullie?