Logitech Cordless Easycall Desktop Review

DaLoona 12 april 2008, laatste update op 13 april 2008, 931 views

Logitech Cordless Easycall Desktop

Pluspunten

• Tikt lekker weg.
  • Overzichtelijk, fijn te programmeren functietoetsen.
  • Skype geintregeerd.
  • Tobo is energiezuig en ligt lekker "in de hand"
  • Lekker goedkoop.
  • Speakerphone goed hoorbaar en is gevoelig genoeg om op afstand rustig te kunnen praten.

Minpunten

• Flimsy headset met draad.
  • Rare hub/speakerphone op je bureau.
  • Sommige toetsen hadden net iets beter gekund.
  • Muis is baterijenzuiper

Beste medetweakers,
Mijn 2de poging, daar mijn eerste best wel aardig werd ontvangen, bedankt daarvoor.

Logitech EasyCall Desktopset

Het pakket:
Het komt in de gebruikelijke gebruikersonvriendelijke plastic verpakking met een stukje karton eromheen. Je kan wel bijna alles zien wat erbij zit. Het bestaat uit een toetsenbord, MX600 lasermuis, beide draadloos via USB, USB-hub/speakerphone, headset, niet draadloos helaas.
En als laatste de CD-rom met drivers.

Beschrijving:
1 Toetsenbord
Het toetsenbord is een, zwart, normaal toetsenbord met 105 gewone toetsen. Verder zitten er aan de linkerkantzijkant 5 toetsen voor je mediaplayer, en aan de rechterzijkant 5 toetsen voor Skype. Er zijn 4 toetsen die, "leeg" zijn en je zelf kan programmeren, F9 - F12 en onder de andere F-toetsen zitten andere handige functies, die je kunt oproepen met een speciale FN toets, welke blauw geletterd is. De functies die verborgen zitten onder de F-toetsen, zijn in hetzelfde blauw geletterd en omvangen o.a. het oproepen van word en excel en je outlookagenda etc. Deze kun je echter ook zelf invullen net zoals de zijtoetsen, de zijtoetsen hebben echter beperkte vervangingstoepassingen. Verder zitten er bovenin het midden van het toetsenbord 6 toetsen, waarvan 3 voor het geluid: hoger, lager, mute en 3 voor i-net: startpagina, mailbox en zoekmachine, standaard google.
De omlijsting is van matzilver en daarop zitten de Skype en Mediaplayertoetsen. Daarna volgt een rubberachtige omlijsting welke fijn aanvoelt tijdens typen (mijn mening en nee ben geen fetishist ;) ) en de gewone toetsen zijn de normaal zwart, met witte belettering. De linkershift is echter aan de kleine kant, de delete toets is te groot en zit te dicht op de enter toets en soms blijft de spatie hangen, verder een goed tobo.

2 De muis
Het betreft een MX600 Lasermuis, welke fijn in de hand ligt. Hij heeft de gebruikelijke toetsen en wat extra's. Het eerste is een "universal scroll" wheel, welke omhoog en omlaag kan scrollen, maar ook links en rechts. Ook deze kun je zelf een andere taak toewijzen. Hij heeft verder 4 extra toetsen, welke in eerste instantie zijn voorgeprogrammeerd op vorige- volgende pagina van je browser en in en uitzoomen op internetpagina's en weer terugzetten naar normaal 100%. Ook deze zijn herprogrammeerbaar. Hij is erg zuiver en fijn om mee te werken, snelheid ruim instelbaar, net zoals versnelling. Daar het een lasermuis is is het wel een baterijenzuiper :( ik moet er elke maand nieuwe indoen (duracell).

3 De USB-hub/speakerphone en headset:
De HUB/speakerphone, wordt in een usb-poort van je pc geplugt en dan krijg je een dat ding dus op je bureau. Hij is gestoffeerd aan de bovenkant en heeft dezelfde skype toetsen als op het tobo. Volume +, -, mute en opnemen en beeindigen van gesprek en ze zijn niet programmeerbaar, maar das niet zo'n ramp. De gevoeligheid is gewoon goed, zelfs op een paar meter afstand kun je comfortabel een gesprek voeren. Er zitten 2 aansluitingen op voor de headset, 1 voor de mic en 1 voor de speakertjes in de headset. In die hub wordt dus de headset geplugt . Plug je niets in in kun je via de speakerphone bellen en gebeld worden, wil je privacy, doe je de headset erin.
De headset is nogal flimsy, je moet er, naar mijn mening een groot hoofd voor hebben wil ie blijven zitten. Het geluid, van zowel als speakertjes en microfoon zijn wel goed en erg duidelijk, ook tijdens gamen, en Skypen. Deze zijn via een progje van logitech af te stellen, en je kan er voor kiezen het programma zelf de instellingen te laten bepalen. Dit past zich automatisch aan, aan hoe hard jij praat en hoe hard er met je gepraat wordt, erg handig, want ik kan nogal luid praten ;).

4 De software:
De bijgeleverde cd heb ik retour vuilnisbak gedaan na overleg met technisch support van Logitech wegens BSOD's welke een webcam driver betreffen, welke ik niet eens heb 8)7 . Op hun aanraden heb ik de laatste drivers van hun website gehaald en dusver geen BSOD meer gezien.
Verder geen extra software, jammer.

Ondersteuning Logitech:
In 1 woord prima :) , Ik had dus had last van BSOD's welke een webcamdriver betroffen en ik heb niet eens een webcam, laat staan ingesteld 8)7 . Telefonisch contact gehad en daar werd alles haarfijn uitgelegd wat ik kon doen. Mocht het probleem blijven, geen nood, je krijgt van hun een refrentienummer, welke je kan gebruiken als de problemen blijven, zodat ze weten wat er allemaal al gedaan is, toppie.

Conclusie:
Het geld zeker waard, Skype vind mijn familie ideaal en op wat toets problemen en een foute driver na geen problemen meer gehad, ben nu 4 maanden verder.
Alleen jammer van die headset ( flimsy en draad) en die rare speakerphone op je bureau.

• MSI P6N SLi plat.
  • NEC DVD rom en LG DVD burner
  • Thermaltake Thoughpower W0117 +12V 60A max
  • Antec 900case
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech Cordless Easycall Desktop?

is die rare zogenoemde "hub" geen speakerphone? :+
Zou best kunnen ff checken, heb er nog niet bij stil gestaan :o
Yep het is dus een speakerphone, ff editten, thx _/-\o_

[Reactie gewijzigd door DaLoona op 12 april 2008 16:27]